Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon AF-S Nikkor 10-24mm 1:3.5-4.5G ED DX [officiell tråd]

Produkter
(logga in för att koppla)
jag tycker det blir en intresant glugg om det är rätt pris på den hade tänkt köpa sigma 10-20 men nu blir det avvakta ett tag :)

Sant eller inte, men alla dessa zoomar :-( Hade hellre velat ha en dx-anpassad fast vidvinkel. Gärna runt 12mm och snabbare än f4.

Man slutar ju aldrig att förvånas. Inte bara öser man vidare med DX-objektiv (vilket iofs är kul) utan man satsar på ett nytt objektiv som i princip överlappar ett redan befintligt bra. 12-24 var väl knappast dålig, frågan är om detta är en ersättning eller ett komplement.
Definitivt trevligt att de gör nya och förhoppningsvis bra obejktiv men de får gärna göra nya spännande objektiv som tecknar ut hela småbildsformatet.

Enda DX-objektivet jag skulle vilja se är extrem vidvinklar, så där har väl Nikon rätt, men jag tänkte mig mer t.ex. en 9mm fast glugg...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar