Annons

Oordning på bilderna

Produkter
(logga in för att koppla)

ziggys

Aktiv medlem
När jag går in på mina bilder kan jag konstatera att det hänt något konstigt; en del bilder saknas, andra är det två av och ett gäng namn hamnat på fel ställen. Ingen jättestor grej men jag blir onekligen lite nyfiken på hur det kunnat bli så...
 
Det låter märkligt, det låter mest som om cachen i din webbläsare fått sig en "knäpp" och blandat ihop saker och ting.
 
Vad är det som händer med ordningen på mina egna bilder?
När jag använder fliken "Senaste" kommer bilderna i den ordning jag önskar (och tidigare numrerat).
Under fliken "Alla" är verkligen just alla bilder ordnade efter systemet "hipp som happ". Jag har försökt sortera "Alla-fliken" efter samma ordning som i "Senaste-fliken", sedan lagrat ändrad ordning och resultatet blir bara ännu en ny blandning av "hipp som happ" - dock inte den som jag valt...
Vad gör jag för fel?
 
Mycket troligt att det att det var så. Sedan den lilla knäppen har allt funkat precis lika bra som vanligt.

Skulle du kunna vara snäll och gå till fliken "Bilder" och jämför hur mina bilder under flikarna "Alla" samt "Senaste" är ordnade? När jag tittar hos andra medlemmar har deras bilderna samma ordningsföljd - men inte mina. Under fliken alla är det svårt att gissa hur det blivit ordnat.

Jag kan inte så mycket om det här, men om "cachen i min webbläsare fått sig en "knäpp" och blandat ihop saker och ting" - gör den det bara med mina bilder då?
Hur kommer jag tillrätta med ett sådant problem?
 
Nu har jag hittat någon till som har samma typ av oordning på sina bilder som jag har i flikarna "Alla" i förhållande till "Senaste" (se inlägg #4). Om det är självvalt eller bara blivit så hos dessa personer, vet jag ju förstås inte.

Vad är det jag ska göra när jag försöker skapa en ordning som jag själv villa ha och som jag tydligen inte förstått hur det ska gå till? Jag tycker att jag har följt instruktionerna och ändå blir det inte som jag vill...
 
Hur gör jag för att ändra ordningen på bilderna som finns under fliken "Alla"?

Fortfarande hoppar bilderna omkring hursomhelst och jag "drar/släpper/lagrar " utan att det blir någon ändring.

Jag har provat att använda olika datorer, men resultatet blir densamma.
 
Ja det är något som blir fel där ser jag, skall kika på det. Det är nog inte så många som försöker ordna alla sina bilder på detta sättet, så det har inte uppmärksammats.
 
Ja det är något som blir fel där ser jag, skall kika på det. Det är nog inte så många som försöker ordna alla sina bilder på detta sättet, så det har inte uppmärksammats.

Jag har samma problem som Nonno, finns det nåt annat sätt att göra det på? När man går in och tittar på någons bilder går man oftast inte in i ett specifikt album, utan jag går oftast in på personen alla bilder, och det är där man vill ha den "rätta"ordningen, dvs. de lite bättre bilderna först, inte sist upplagd först.
Vore tacksam om det kunde fixas, för vi är nog en hel del som vill kunna sortera.
Ha det så bra!
 
Ja det är något som blir fel där ser jag, skall kika på det. Det är nog inte så många som försöker ordna alla sina bilder på detta sättet, så det har inte uppmärksammats.
Vad skönt med respons!
Jag har under alla år som jag varit medlem, haft en särskild ordning för hur bilderna ska visas under fliken "Alla", precis som Heléne Alklid skriver här ovanför.
Återkommer du i tråden med besked när felet är åtgärdat?
Jag ser att det fortfarande är felaktigheter i sorteringen.
Vänligen
Nonno
 
Jag uppdaterade databasen i fredags, så nu borde problemet med sortering vara åthjälpt - jag har kollat med mina egna bilder och tycker det verkar stämma helt med hur de visas under "Mina bilder -> Alla mina bilder" och valet "Alla" under profilsidans Bilder -> Alla.

Om du fortfarande tycker det är fel, kan du ge ett exempel?

Tänk på att under Mina bilder -> Alla mina bilder ser du även opublicerad, vilket kan förvilla. Jag har fixat så dessa visas lite nedtonade så ser man tydligare. (Frågan är om man skall utelämna dem från denna vy, finns egentligen ingen anledning till att kunna sortera dem)

En annan förvillande sak kan vara att man även ser Portfolio-bilder där, även dessa måste kunna sorteras men de visas inte under Bilder -> Alla.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.