Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gräsligt med reklambanners

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
Kan ni inte nöja er med reklam på högerkanten för betalande medlemmar?

En blinkande banner i toppen på sidan är riktigt irriterande, man kan tro att man navigerat fel och hamnat på Japan Photos hemsida ...

Jag kan ju tycka att som betalande medlem oavsett nivå ska man slippa sånt.

Rent grafiskt och för Fotosidans varumärke ska det inte sitta ett annat företags logga på hedersplats i övre vänstra hörnet heller, det ser inte bra ut.

Kanske prova att lägga bannern under menyerna så fotosidan-loggan får stå högst upp? Så hoppar inte layouten runt när man byter sida heller.

Bilagor

• fsbanner.jpg
    fsbanner.jpg
    47.7 KB · Visningar: 365
Ja det finns ju en smärtgräns, och uppenbarligen är jag nära min eftersom jag iddes klaga. :)

Kör du Windows kan jag varmt rekommendera Admuncher, ett av de bästa programmen jag köpt. Annars finns som bekant Adblocker i Firefox.
Du har helt rätt att en betalande medlem inte ska behöva se reklam (varken top eller till höger), det är väl i princip en oskriven lag på Internet.

Kör du Windows kan jag varmt rekommendera Admuncher, ett av de bästa programmen jag köpt. Annars finns som bekant Adblocker i Firefox.
Du har helt rätt att en betalande medlem inte ska behöva se reklam (varken top eller till höger), det är väl i princip en oskriven lag på Internet.

Du menar som Georgia och andra självklara css/gui grejjer?

Förslag:
Eftersom det enligt fotosidans definition inte är en manipulation att göra en bild svartvit så skulle ni kunna desaturera alla reklambanners. ;)

Vet du några sajter som har det så?
Ars Technica (350kr/år, fast då får du _väldigt mycket mer_)
Deviantart (216kr/år)
Dom två jag besöker frekvent som jag kommer på rakt av iaf. Jag började med AdMuncher 2002-2003 och har i princip aldrig sett en banner sedan dess, anledningen till att betala är väl snarare att man vill ha extra funktioner och/eller vill stödja sajten.

Så visst, för 100kr (brons) kanske det är precis på gränsen, men för 300kr resp 500kr är det väl saftigt att dessutom slänga på reklam. Givetvis är inte ni av samma åsikt men jag tycker trådskaparen har en poäng.

Givetvis är inte ni av samma åsikt men jag tycker trådskaparen har en poäng.
Vi säger inte nej rakt av och har öven diskuterat detta fram och tillbaks under åren. Fn kan Silver och Guld också stänga av topbannern.

Det är en balansgång, annonsörerna vill givetvis nå alla besökare och de mest aktiva är också de som betalar på sajten. Man måste väga vad ett bortplock av annonserna för 10% av besökarna skulle medföra i annonintäktstapp. Jämfört med stora amerikanska sajter har vi inte så många besökare, vare sig betalande eller gratis, så det går inte att säga rakt av om det går eller ej för FS. Annonsintäkterna är viktiga för att få det att gå runt, så mycket är klart så det är inget man experimenterar med heller - det kan bli kostsamt. Det vore intressant att höra om några svenska sajter som har denna modell.

Jag har en svår allergi mot annonser men om ni måste ha annonser så skulle textannonser vara mindre störande. Även om det går att blockera via webbläsaren så kan annonserna möjligtvis skapa mer problem än nytta för nya besökare. En del skippar att bli medlem på en sida som har mycket reklam eftersom med mycket reklam kan man få ett oseriöst intryck.

Ni kanske borde fundera på att jobba gratis med Fotosidan. Personligen skulle jag inte ha något problem med att jobba gratis för en sida som Fotosidan, det skulle bara vara kul och givande.

Serverkostnader kan jag tänka mig är en hel del så någon sorts inkomst måste komma till Fotosidan. Ni kan kanske börja med ta emot donationer som pengar, hårdvara från privatpersoner och företag. Det löser nog inte problemet med det är ett av många sätt att få in det som behövs.

Jag har en svår allergi mot annonser men om ni måste ha annonser så skulle textannonser vara mindre störande. Även om det går att blockera via webbläsaren så kan annonserna möjligtvis skapa mer problem än nytta för nya besökare. En del skippar att bli medlem på en sida som har mycket reklam eftersom med mycket reklam kan man få ett oseriöst intryck.

Ni kanske borde fundera på att jobba gratis med Fotosidan. Personligen skulle jag inte ha något problem med att jobba gratis för en sida som Fotosidan, det skulle bara vara kul och givande.

Serverkostnader kan jag tänka mig är en hel del så någon sorts inkomst måste komma till Fotosidan. Ni kan kanske börja med ta emot donationer som pengar, hårdvara från privatpersoner och företag. Det löser nog inte problemet med det är ett av många sätt att få in det som behövs.

Perfekt! Du kan börja på måndag. Vi kör mån - fre, 08 - ca 1730-18. Plus varje vardagkväll ett par timmar mellan 20-00. Helgdagar ca 3-4h utspritt över dagen. Vi har obetald semester. Det finns plats på vårt kontor i g:a stan. Vi kan ta ett kort möte bara för att stämma av kemin. Du kan maila mig så bokar vi möte. :)

Perfekt! Du kan börja på måndag. Vi kör mån - fre, 08 - ca 1730-18. Plus varje vardagkväll ett par timmar mellan 20-00. Helgdagar ca 3-4h utspritt över dagen. Vi har obetald semester. Det finns plats på vårt kontor i g:a stan. Vi kan ta ett kort möte bara för att stämma av kemin. Du kan maila mig så bokar vi möte. :)

Det låter bra, vilket erbjudande! :)

Ibland startar jag upp IE och surfar in på fotosidan för att se om det är några shyssta erbjudanden, normalt när jag surfar med räven och adblocker ser jag aldrig några annonser :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar