Annons

Utmaning Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Benny! Jag har samma problem som du att jag inte kan ”smita” ifrån mitt arbete för att fotografera. Dessutom arbetar jag i utkanten av staden (ca 300 m från stadsgränsen) och bor 10 km norr om densamma. Men det är en ”smäll” jag får ta.
Det är bara att hoppas att man är ensam om att veta var bilden är tagen. Såsom det var för mig med portbilden på Per Weijersgatan. Den lades ut på en onsdag och jag hade ingen möjlighet att åka dit förrän på lördagen.


Hur gick det med Nicros idé? Se nedan.

nicrosoft skrev:
Fick en liten idé tidigare.

En liten träff i utmaningsanda.

Den som vil vara med tar en bild inom ett avgränsat område i centrala Malmö och mailar den till en ansvarig. På träffdagen så läggs bilderna upp alt. man får en utskrift på det man skall leta upp. Efteråt så tar vi en Guinness eller liknande på lokal. :) En lördag em. kan väl vara lämpligt.


Jag kan arbeta hårt för en Guinness. 

Här kommer mitt nya bidrag. Hoppas att den är lagom svår.


Mvh
Mats
 

Bilagor

  • 30d_4231-edit.jpg
    30d_4231-edit.jpg
    81.3 KB · Visningar: 369
nicrosoft skrev:
Helt rätt.. Vi sa att gissningsbilden inte behövde vara nytagen men att svarsbilden som visade att man hittat rätt skulle vara nytagen.
En kommentar, men ingen protest mot regeln om att svarsbilden skall vara nytagen.
Även en gammal bild som visar rätt motiv visar ju att man vet var/vad motivet är och att man alltså "har hittat rätt". Eller hur?
 
vaktmästaren skrev:
En kommentar, men ingen protest mot regeln om att svarsbilden skall vara nytagen.
Även en gammal bild som visar rätt motiv visar ju att man vet var/vad motivet är och att man alltså "har hittat rätt". Eller hur?

Visst vet man det. Men en del av poängen, som jag ser det, är att man skall kämpa lite för att man skall komma först. Även jag har 15km in till stan, och jobbar (är dessutom bortrest 2-4 dagar/veckan), men brukar kunna plocka bilderna ändå.
 
Trådskaparen skrev följande:

cecber skrev:
Samma regler som i de andra, hitta platsen och fota i samma vinkel och lägg sedan upp en ny bild.

Alltså hitta platsen och fota. Så andan i denna och liknande trådar är att främja aktivt "plåtande". Man kanske rentav träffar på någon från denna tråd när man är ute och fotograferar. Och det vore ju trevligt. :)

Mvh
Mats
 
Knäckt Igen...

Skulle vilja säga att det ser ut som baksidan av AQVAKUL huset.
Bilden är tagen ungefär korsningen Banérsgatan-Kastellgatan.
Och min bild är tagen idag 20080305 vid 16.00 tiden
 

Bilagor

  • aqvakul.jpg
    aqvakul.jpg
    87.2 KB · Visningar: 312
Så va tror ni om denna då?

Jag kör hyfsat lätt även denna min andra utgåva av gissningsbild.
Men sen är det slut med lätta bilder, så kolla in denna nu.
 

Bilagor

  • windows.jpg
    windows.jpg
    89.5 KB · Visningar: 303
Re: Knäckt Igen...

Paul Kellerman skrev:
Skulle vilja säga att det ser ut som baksidan av AQVAKUL huset.
Bilden är tagen ungefär korsningen Banérsgatan-Kastellgatan.
Och min bild är tagen idag 20080305 vid 16.00 tiden

Helt korrekt!

Mvh
Mats
 
vaktmästaren skrev:
Detalj från en gatubild.

För att göra Benny glad och kan komma över missen så vill jag visa hans lampa med :)

I och försig så kan jag ju ha valt fel lampa där är nog en ca 2-300 st lika dana. Men jag orkade inte ta bild på alla :)

Hans bild är tagen på Västra varvsgatan nere vid Bo01
 

Bilagor

  • 20080205021.jpg
    20080205021.jpg
    61 KB · Visningar: 288
Ljusare Bild..

Här kommer en ljusare version av min mörka gissningsbild.Hoppas den blir något lättre att knäcka nu.
 

Bilagor

  • windows.jpg
    windows.jpg
    17.9 KB · Visningar: 261
Ja du ... Jag har sett den med men kan inte placera den.... Kanske en ledtråd eller större bild med mer info... Så vi kan ta den i morgon :)
 
Jag hoppas att denna bild duger. Eller är den för lätt?
 

Bilagor

  • 30d_4307_1.jpg
    30d_4307_1.jpg
    51.9 KB · Visningar: 337
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.