Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon EF 100mm f/2,8 macro USM + mellanring + EF konverter 1,4X
- Trådstartare agge28
- Start datum
hailstorm
Aktiv medlem
ekemannen skrev:
Okej... Har du provat eller sett det med egna ögon ? Jag tycker att det borde fungera både med Sigma och Canons konverter.
/ Erik
öhhh... nej... jag är en en papperstiger dock med ett sjuhelvetes minne
ekemannen
Aktiv medlem
Tack !Jeppe skrev:
Problemet är att EF 100/2.8 Macro USM är att öppningen batill är konad inåt, så du har störst diameter vid öppningen och en mindre diameter inne vid linsen.. I vilket fall som helst så är jag helt säker på att EF 1.4x inte passar.. Det är möjligt att Sigmas passar precis, men jag tror inte det.
Nu vet jag. Vi får se om även Sigma passar, fast mig kvittar det jag ska ha det till 70-200't
/ Erik
Jeppe
Aktiv medlem
Re: Fungerar visst !
Som jag sa, innan i tråden:
Nu har du ju visat att det funkar, så då vet vi det
ekemannen skrev:
Sigma 1.4x konverter funkar ihop med Canon 100/2.8 Macro, dock lite skakig innan af:en hittar rätt, ska prova ute först innan jag säger säkert.
/ Erik
Som jag sa, innan i tråden:
I vilket fall som helst så är jag helt säker på att EF 1.4x inte passar.. Det är möjligt att Sigmas passar precis, men jag tror inte det.
Nu har du ju visat att det funkar, så då vet vi det
panelkungen
Aktiv medlem
Den här bilden är tagen med 350D och 100/2.8 macro + EF 1,4x extender + alla tre mellanringarna i mitt Soligor-set (36, 20, 12). Vet inte vilken förstoring detta ger och jag vet inte säkert hur nära jag tog denna bilden, men jag har för mig att jag var riktigt nära. Bilden är inte beskuren i efterhand.
Bilagor