Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
torbeno
Aktiv medlem
Jag har givetvis anmält annonsen.Kanske vore läge att stoppa vidare annonsering just nu …
Ibis
Aktiv medlem
Detta vore en fiffig grej. Har du varit en god och vettig medlem i 4+ år, då får du också använda dig av Köp och Sälj!Eller i alla fall sätta en gräns på hur ny medlem man får vara för att annonsera. I så fall blir det i alla fall lugnt tills den gränsen är passerad från dagens datum. Man kan även hoppas att tålamod inte är en svindlares bästa egenskap.
Själv håller jag mig endast till äldre konton vid affärer och det har alltid gått finfint.
Använd rocker pay. Både när du säljer och köper. Det fördröjer affären och det gillar inte bluffarna.
Säker frakt och betalning med Rocker Pay
Rocker Pay erbjuder säkra betalningar, frakt och verifiering via BankID. Rocker Pay inkluderar de vanligaste betalsätten som Swish och kortbetalning, samt flera olika utbetalningsalternativ
pay.rocker.com
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Det kan ju vara så att man använder Fotosidans köp/sälj för öga mot öga-försäljningar och de som av olika anledningar måste skicka, kan använda Blocket och Tradera. Sedan finns oftast inga gratisluncher här på Fotosidan, de flesta är medvetna om värdet på sina grejer, är det för billigt kan man avstå risktagandet härifrån.
maxiluringen
Medlem
Den reagerade jag på också. För bra för att vara sant.Det var den jag reagerade på. Men kanske inte var något skumt. Men dagsfärsk medlem som säljer något långt under normalpris så är det läge att bli vaksam iaf.
RockerPay är DHL-lösningen som blocket har. Så slipper man lägga upp där för att slutföra.Det kan ju vara så att man använder Fotosidans köp/sälj för öga mot öga-försäljningar och de som av olika anledningar måste skicka, kan använda Blocket och Tradera.
fotobollfoto
Aktiv medlem
Konton kan kapas.Detta vore en fiffig grej. Har du varit en god och vettig medlem i 4+ år, då får du också använda dig av Köp och Sälj!
Själv håller jag mig endast till äldre konton vid affärer och det har alltid gått finfint.
Erik Schalin
Aktiv medlem
JoooKonton kan kapas.
Fast gamla medlemmar har säkert inget emot ett telefonsamtal.
O pratar man då lite fotoskit så ger det sig väl rätt fort om personen är rätt.
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Idag har jag rapporterat ännu en annons från en ny medlem.
Jag fortsätter att upprepa samma råd om och om igen. Var extra extra noggrann vid köp från nya medlemmar. BARA öga mot öga affärer.
Just nu är det så mycket falska annonser att jag bara skulle handla från medlemmar jag känner till sedan tidigare.
Ett skäl till att skriva om varje rapporterad annons är att hålla den här tråden högt upp på listorna så att eventuella köpare kan tänkas se dem och backa innan de blir lurade.
Jag fortsätter att upprepa samma råd om och om igen. Var extra extra noggrann vid köp från nya medlemmar. BARA öga mot öga affärer.
Just nu är det så mycket falska annonser att jag bara skulle handla från medlemmar jag känner till sedan tidigare.
Ett skäl till att skriva om varje rapporterad annons är att hålla den här tråden högt upp på listorna så att eventuella köpare kan tänkas se dem och backa innan de blir lurade.
torbeno
Aktiv medlem
Och här kommer en till.
Såldes nyligen på blocket för 12000 kr
Annonsmarknad - Säljes - Panasonic GH5 + massa tillbehör - Fotosidan
www.fotosidan.se
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Redan borta!Och här kommer en till.
Såldes nyligen på blocket för 12000 krAnnonsmarknad - Säljes - Panasonic GH5 + massa tillbehör - Fotosidan
www.fotosidan.se
Gissar att du rapporterade den? Jag var på väg att göra´t.
torbeno
Aktiv medlem
Yes, jag rapporterade denRedan borta!
Gissar att du rapporterade den? Jag var på väg att göra´t.
Falumas
Aktiv medlem
Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i Schweiz finns det många som köper och säljer på olika plattformar mer eller mindre som jobb. Dom vet oftast att dom kan göra klipp på vissa plattformar som sedan går att sälja för mer på andra plattformar.
Så här är det ganska normalt att man ser produkter som sålts på en plattform dyka upp på en annan mer eller mindre direkt efter den sålts på den första till ett högre pris.
Så här är det ganska normalt att man ser produkter som sålts på en plattform dyka upp på en annan mer eller mindre direkt efter den sålts på den första till ett högre pris.
torbeno
Aktiv medlem
I detta fall var den flera tusenlappar billigare här än på blocket så det låter som dålig affär.Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i Schweiz finns det många som köper och säljer på olika plattformar mer eller mindre som jobb. Dom vet oftast att dom kan göra klipp på vissa plattformar som sedan går att sälja för mer på andra plattformar.
Falumas
Aktiv medlem
Ja, få riktiga dealers brukar fokusera mer på välgörenhet än egen vinning.I detta fall var den flera tusenlappar billigare här än på blocket så det låter som dålig affär.
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Ytterligare en annons rapporterad. Ny medlem med "stulen" bild från annan plattform.
Jag fortsätter att upprepa att just nu är det mycket bedrägerier här...
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Den här är fortfarande kvar trots rapport!Ytterligare en annons rapporterad. Ny medlem med "stulen" bild från annan plattform.
Jag har även rapporterat två nya annonser idag.
Det är lätt att bildgoogla och man bör vara extra försiktig nu när det är så mycket bedrägerier här!
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Jag som igår tänkte att nu har det lugnat ner sig lite...
Jag har precis rapporterat tre annonser från samma nya användare som alla är uppenbart falska.
Fortsätt att se upp för bedrägerierna! Var försiktig, bildgoogla och betala aldrig i förskott!
Jag har precis rapporterat tre annonser från samma nya användare som alla är uppenbart falska.
Fortsätt att se upp för bedrägerierna! Var försiktig, bildgoogla och betala aldrig i förskott!