hornavan
Aktiv medlem
Som många har sagt är ju spegellösa kameror på frammarsch med men det är upp till var och en vad man gillar i storlek.
Många av oss som gått över till den spegellösa andra sidan hade precis samma inställning som du, dvs det är bättre med mer att hålla i. När man väl står där med båda kamerorna så väljer de flesta den mindre. Det är lättare att bära två kilo än sex-sju kilo.
När vi sedan inser att bildresultatet blir minst lika bra och att det är mycket lättare att komma människor inpå livet och alla andra fördelar så ökar risken att gamlingen hamnar på Blocket eller annan stans.
Eftersom jag säljer en del kameror så hör jag ofta kunderna säga att de skall ha kvar stora kameran och använda den ibland.
Efter några månader träffar jag dem igen och får då ofta höra att gamlingen bara ligger och samlar damm, får man något för den? Frågar de.
Det var precis på samma sätt när det började bli vanligt med digitala kameror. Vi sparade den analoga för att använda vid speciella tillfällen. Idag är det få som verkligen gör det.