Makten
Aktiv medlem
http://www.voigtlander.de/cms/voigtlaender/voigtlaender_cms.nsf/id/pa_asan6m4dvt.htmlÅterigen: ett 40mm/1.4 skulle vara väldigt trevligt att ha på MFT - särskilt med autofokus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
http://www.voigtlander.de/cms/voigtlaender/voigtlaender_cms.nsf/id/pa_asan6m4dvt.htmlÅterigen: ett 40mm/1.4 skulle vara väldigt trevligt att ha på MFT - särskilt med autofokus.
men vad jag kan se så finns det inga 30mm APS-C objektiv med bättre ljusstyrka än f/1.4. Det skulle behövas ett f/1.15 på en Canon EF-S kamera för att matcha ett Nokton f/0.95.
Därför måste man gå upp ett par klasser i sensorstorlek, närmare bestämt upp till Canons APS-H, för att kunna matcha ett Nokton 25mm f/0.95. Det är dock troligt att tillsammans med nya Panasonic DMC-GH2, så är det fortfarande den bästa kombinationen.
Jag litade till siffran i mitt tidigare inlägg #2, men borde ha kontrollräknat bättre.
För jämför man sensorareorna så är handikappet +0.56EV till fördel EF-S och +0.73EV till DX relaterat till MFT-sensorns storlek. Startar man på bländarvärdet f/0.95, ja då hamnar man på motsvarigheten f/1.5 för EF-S och f/1.7 för DX.
[Not! det här är alltså felaktigt för båda formaten]
Din tveksamhet var därför befogad, så jag tackar för din kommentar. Följdaktligen faller även mitt påstående ovan.
.
7990 kr tar de nu för 25mm/0.95, undrar vad den vidvinkligare 17.5mm/0.95 kommer att kosta?
Knappt 11 000 på cyberfoto, som hittat! Hade nog själv i min enfald hoppats på ett lite lägre pris. När 25mm släpptes fanns en stor efterfrågan på snabba objektiv vilket kanske bidrog till att priset var/är högt, bl a såldes c-mount objektiv väldigt dyrt (det kanske gäller forfarande, åtminstone vissa fabrikat). Tycker iofs att 25mm är värd priset, men hoppades iaf att 17.5 mm inte skulle bli så mycket dyrare.
Det är inte långt ifrån vad en D700 + 35/2 kostar beg! Storlek/kort skärpedjup/pris är fortfarande en "omöjlig treenighet".
Det är inte långt ifrån vad en D700 + 35/2 kostar beg! Storlek/kort skärpedjup/pris är fortfarande en "omöjlig treenighet".