nilag
Aktiv medlem
Nej, kör JPEG rakt av. Lade till en länk ovan. Mvh,
Ok jag kör raw och de brukar generellt se dassigare ut direkt från kameran men borde gå bra att snygga till i Lightroom. Det är ju samma information den har att jobba med.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, kör JPEG rakt av. Lade till en länk ovan. Mvh,
EDIT: en länk med hög-ISO NEX5.
http://www.fotosidan.se/blogs/klick/vad-gor-man-med-en-nex.htm
Finns det någon som har en porträttbild tagen i raw format med Nex-5 får ni gärna maila över bilden. Skulle gärna vilja köra den i Lightroom 3 för att se hur pass mycket det går att fixaskärpa och brus.
Imponerande low-light, snygga bilder!
Hur blir förstoringar? A4, A3, har du testat nån gång?
Varför inte G3? Är nyfiken på formatet men osäker på vilken kamera som är mest intressant en pannkaka och 100-300 zoomen vore inte fel.
Har du redan problem med att välja?---
Nu har det ju släppts en Nex-c3 också vilket inte gör det lättare. Det verkar inte finnas så mycket som skiljer den och nex-5:an åt...
Har du redan problem med att välja?
Redan imorgon kommer det att bli dubbelt så svårt - då kommer av allt att döma såväl NEX-5N som NEX-7 att presenteras (samt en väldig massa annat "skrot" också)...
Även Nikon ska tydligen ha en presskonferens imorgon.
Köpte slutligen nex-5 idag. Priset föll på Elgiganten till 3990 med zoom. Bra pris, eller vAd tycker ni?
Ja, det är ett bra pris. Och en bra kamera och en bra zoom.... Grattis! Hoppas du får lika mycket glädje som jag haft och har av min. Jag har för mig att jag betalade 6990 med zoomen.... Fast det har det varit värt! Har haft den i ett år nu.
Tack Peter! Jag åker till Bombay i nästa vecka och hoppas kunna visa upp lite bra resebilder. Var i Köpenhamn nu ikväll med sambon men batteriet höll bara en stund. Jag slet upp paketet en stund innan vi åkte och försökt ladda men det var för kort tid.
Ska man satsa på ett batteri till eller tror ni det kan hålla en dag?
Hej, jag har NEX-3an och är verkligen nöjd med kameran hittills och bilderna blir riktigt bra. Även att filma med kameran är en fröjd i 720P och filmerna blir lättredigerade i iMovie på Mac. Den presterar särskilt bra i dåliga ljusförhållande även med 18-55mm kitgluggen.
Mina erfarenheter vad gäller batteriet att det håller runt 150-250 bilder eller typ 90 minuters filmning. Det man ska se upp när man filmar med kameran är att den kan bli "överhettad" och då stänger kameran automatiskt av filmningen för att låta sensorn kylas av. Det hände mig en gång när jag filmade 45min i sträck men efter 5min så kunde jag fortsätta filmningen. Inget större problem om man tar bara 5-15minuters filmsnuttar.
Du kan billigt införskaffa extra reservbatteri från Ebay ( jag har två t.o.m. ) :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=NEX+3+battery
Hoppas du får fina bilder från din resa