Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inköp av nytt objektiv till Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är just så, alla har sina favvisar och erfarenheter: Mina är dock: originaloptik och inte det billigaste, gärna begagnat ev hos handlare om sådan finns nära. Jag har testat lite Sigma och de har inte funkat för mig. Jag rekommenderar varmt Canon original, oberoende vilken nivå Du väljer. Brukar innebära mindra sampassningsproblem i hur färger blir och hur AF funkar. Finns säkert andra åsikter, men dessa råd har jag fått av min gode vän tillika pro-fotograf. Hittills har mina experiment visat att han fått rätt.[/QUOTE

okejokej.. vad tror du om mellanringar, är vanliga manuella bäst ? :)
 
Det är just så, alla har sina favvisar och erfarenheter: Mina är dock: originaloptik och inte det billigaste, gärna begagnat ev hos handlare om sådan finns nära. Jag har testat lite Sigma och de har inte funkat för mig. Jag rekommenderar varmt Canon original, oberoende vilken nivå Du väljer. Brukar innebära mindra sampassningsproblem i hur färger blir och hur AF funkar. Finns säkert andra åsikter, men dessa råd har jag fått av min gode vän tillika pro-fotograf. Hittills har mina experiment visat att han fått rätt.[/QUOTE

okejokej.. vad tror du om mellanringar, är vanliga manuella bäst ? :)

Jag hade valt Canon original som flyttar med automatiken. Alltid bra ha den att stötta sig på och utifrån den börja experimentera med manuella inställningar. Blir det bökigt med en gång, är det lätt intresset falnar. Så har åtminstone jag resonerat. Lite dyrare, men troligen roligare med en gång. Brukar dyka upp här på köp&sälj. Lite tålamod.

Nu skall jag dra hornen i halmen. Natti! Vi kanske hörs igen ...
 
Jag hade valt Canon original som flyttar med automatiken. Alltid bra ha den att stötta sig på och utifrån den börja experimentera med manuella inställningar. Blir det bökigt med en gång, är det lätt intresset falnar. Så har åtminstone jag resonerat. Lite dyrare, men troligen roligare med en gång. Brukar dyka upp här på köp&sälj. Lite tålamod.

Nu skall jag dra hornen i halmen. Natti! Vi kanske hörs igen ...

okej! Tack igen för hjälpen, jag får hålla koll efter objektiv helt enkelt, yees, :)
 
okejokej.. vad tror du om mellanringar, är vanliga manuella bäst ? :)

Mellanringar utan elektrisk koppling kommer inte att vara roligt med något av dina tänkta eller nuvarande objektiv eftersom du får problem att ställa in bländaren på dem.

Däremot så finns det en massa alternativ till canons svindyra original på ebay. De flesta plastigare, men luften inuti ringarna är minst lika bra som canons. Kostar kring 500-lappen inklusive frakt för ett paket med tre olika längder som går att kombinera fritt.

Vad gäller telezoom i den billigaste klassen så är canons eget EF-s 55-250 i pricip oslagbart prisvärt och finns för runt 2500 nytt. Begagnat kanske under 2000, men frågan är om det ens är värt besväret att leta begagnat med tanke på det låga nypriset. :)
 
Som nämnt många gånger,, 50mm 1.8 är löjligt prisvärt och otroligt kul att jobba med!

Ett beg 70-200 4L utan IS borde vara en vettig investering även det?!

allmänt erkända och prisvärda gluggar som du nog hittar beg lite här och där:

Canon 50mm 1.8
Canon 70-200 4L utan IS (IS kostar ytterligare någon tusing eller två)
Tamron SP 90mm 2.8 macro
Canon EF 100mm 2.8 macro
Canon EF 60mm 2.8 macro

Hade ett EFS 55-250, och det är prisvärt men inte mycket mer än så....
 
Som nämnt många gånger,, 50mm 1.8 är löjligt prisvärt och otroligt kul att jobba med!

Ett beg 70-200 4L utan IS borde vara en vettig investering även det?!

allmänt erkända och prisvärda gluggar som du nog hittar beg lite här och där:

Canon 50mm 1.8
Canon 70-200 4L utan IS (IS kostar ytterligare någon tusing eller två)
Tamron SP 90mm 2.8 macro
Canon EF 100mm 2.8 macro
Canon EF 60mm 2.8 macro

Hade ett EFS 55-250, och det är prisvärt men inte mycket mer än så....

Tänkte mig faktiskt ett 55-250, men det blev istället ett 75-300 IS, fungerar utmärkt och lever verkligen upp till mina förväntningar, supernöjd! Sen har jag även köpt in ett 28-105 USM, minst lika nöjd med det, tar riktigt fina bilder, toppen objektiv!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.