40 2,0 <3 20 3,5?
Första veckans recensioner har en tendens att färgas av nyhetens behag. Nu har jag haft pannkakan i snart ett halvår och kan fortfarande inget annat än lovorda denna läckerbit! Mina 2 andra småobjektiv (ett 28 och ett 50 mm) har i princip fått stryka helt på foten eftersom voightländern är som limmad på huset. Jag har aldrig haft med min kameran så ofta som sen jag skaffade denna. På min 5d blir det ett otroligt kompakt format för en fullformatare! Med närbildslinsen kommer man ner till 1:4 vilket är acceptabelt för de flesta vardagssituationer. Men varför kan inte voightländer säljas i sverige? Särskilt nu när folk börjat filma mer med sina kameror! ... jag har börjat snegla (okej jag kan snart specarna utantill) på 20 mm 3,5 linsen, som ett givet komplement till 40 mm. Tänk om man i alla fall kunde få knäppa iväg några testbilder över disk! Men Nej, man får vackert beställa grisen i säcken och hålla tummarna tills paketet är i land.
Kanske någon i tråden som har 20 mm color scopar 3,5? Som kan ge ett ûberkort utlåtande eller kanske droppa en testbild utan att kapa sönder tråden totalt..? Jag är väldigt nyfiken på den där rackarn..