Annons

Vilken Canon ska jag köpa, står mellan 550D, 50D och 500D

Produkter
(logga in för att koppla)
Har köpt blixt och en hög objektiv så tyvärr förlorar jag alldeles för mkt pengar på att byta märke!

Men varför skulle du byta märke för? D90 som föreslogs är en gammal tråkig sak och oaktat vilket så finns det i den klassen som dessa kamror ligger i fullgoda alternativ i byte Pentax, Nikon och Canon - inga större skillnader mellan dem, mest lite små egenheter och detaljer som skiljer - alla tre ha rbra hus så behåll det systemet du har så sparar du pengar och har dessutom fördelen av att kunna behålla ditt gamla hus som backup vilket är väldigt skönt om man skall ut att ha två hus med olika objektiv på så att man slipper byta optik ute i fält.

50D är en bra kamera - helt klart och med dagens priser är det inte mycket att tveka på - mycket kamera för pengarna.
 
Har köpt blixt och en hög objektiv så tyvärr förlorar jag alldeles för mkt pengar på att byta märke!

Självklart ska du stanna hos Canon om du har så mycket tillbehör och jag tycker fortfarande du ska satsa på 50D om du vill ha en kamera att utvecklas med.Att den inte har inbyggd kaffekokare behöver du inte bry dig om.....................!
 
Jag hade självklart köpt 50D pga den är snabb,vädertätad och byggkvalite som slår båda dom två mindre modellerna,bättre handhavande pga fler direktknappar till viktiga funktioner och toppdisplay så man slipper in och leta i menyer.Och den går att få billigare än Cyberphotos priser om man letar lite,har sett den för under 7 tusen. MVH.
Hej
Är du fortfarande nöjd med 50d? Jag köpte en igår. Kan byte till 60D (har öppet köp på50D några veckor till. Men jag vill egentligen inte filma med en systemkamera utan "bara" ta bilder. så gammalmodig är jag.
ciao
Kjell
 
ANNONS