Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för förfalskad CS4 på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag är än så länge ganska ny här på FS.
Men har det inte gått lite väl off-topic här?

Tråden började om förfalskad mjukvara och slutar med en vild diskussion om piratkopiering.
Borde inte sådant diskuteras i en annan tråd i en annan del av forumet?

Det är iaf min åsikt...

Väck inte den tråd som sover.... Titta nu vad du har gjort :)
 
Tycker du det då är mindre fel eftersom det är lite mer bök att programera en fräs att fixa till motorblocksfästen än att köpa dem på valfri butk eftersom det är bökigare än att trycka ctrl+c? Jag får banda film ifrån tv:n men tar jag den ifrån nätet är jag ond? Det måhända att du snurrat 24 varv mer än mig, så du har ju kanske inte nappats upp med datorer i samma utsträckning som min generation har.
 
Tycker du det då är mindre fel eftersom det är lite mer bök att programera en fräs att fixa till motorblocksfästen än att köpa dem på valfri butk eftersom det är bökigare än att trycka ctrl+c? Jag får banda film ifrån tv:n men tar jag den ifrån nätet är jag ond? Det måhända att du snurrat 24 varv mer än mig, så du har ju kanske inte nappats upp med datorer i samma utsträckning som min generation har.

Jag jobbar i IT-branschen sedan drygt 25 år med programutveckling, kundutveckling, försäljning etc så jag har nog en del erfarenhet.
/L
 
Ok men tänk om de höjde skatten med en procent och alla fick tanka hur mycket de ville, skulle inte allt löst sig då? Tror musikbranschen skulle dra in mer på det än på skivorna ;)
 
Förvisso, men menar Du att Adobe har fått ta del av denna %? Gick inte den till film-/musik-branschen?

Hursom har Adobe och många andra valt väg med hårdare licensieringskrav för att säkerställa deras intäktsströmmar.
Det finns nog inte så många som lägger tiotusentals mantimmar på mjukvaror som man sedan inte förväntas tjäna pengar på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.