Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D300s-guide

Produkter
(logga in för att koppla)

Idrus

Aktiv medlem
Hej!

Har precis fått hem min Nikon D300s, det följde med en stor handbok + en liten handbok om kameran, dock på TYSKA! Finns det någon handbok på engelska eller svenska att köpa eller ladda ner någonstans?

MVH Ida

Hej!

Har precis fått hem min Nikon D300s, det följde med en stor handbok + en liten handbok om kameran, dock på TYSKA! Finns det någon handbok på engelska eller svenska att köpa eller ladda ner någonstans?

MVH Ida

Har du kollat på nikon.se?
Där har jag hämtat mina manualer och läst dom online.

Har du köpt kameran i Sverige?
I så fall skall du få med en svensk bruksanvisning/manual. Konsumentköplagen.

Om inte är det nog enklast att göra som förslaget ovan, nikon.se, ladda ner, läsa på datorn.

//Fredrik

Du måste registrera din produkt/produkter först.

nikon.se -> produkter -> produktregistrering

Sedan kan du ladda ner manualen på svenska genom att gå till supportcenter.

Du måste registrera din produkt/produkter först.

nikon.se -> produkter -> produktregistrering

Sedan kan du ladda ner manualen på svenska genom att gå till supportcenter.

Jag tror inte man behöver registrera sin produkt för att få läsa manualer, det räcker med att ha ett konto på nikon.se. Jag lyckades i varje fall få läsa manualen för D300s utan att ha någon kamera registrerad. Jag fick tom välja språk.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/fhdoeiwufh/D300S_se.pdf

Jag tror inte man behöver registrera sin produkt för att få läsa manualer, det räcker med att ha ett konto på nikon.se. Jag lyckades i varje fall få läsa manualen för D300s utan att ha någon kamera registrerad. Jag fick tom välja språk.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/fhdoeiwufh/D300S_se.pdf

Jag har för mig att de manualer man kan se och läsa utan att registrera sig och sin kamera inte är möjliga att skriva ut (åtminstone inte utan visst besvär).
Nikon har en utbytespolicy för manualer, så du kan beställa en tryckt manual på svenska om du skickar in en manual på annat språk.

//Patrik

Jag har för mig att de manualer man kan se och läsa utan att registrera sig och sin kamera inte är möjliga att skriva ut (åtminstone inte utan visst besvär).
Nikon har en utbytespolicy för manualer, så du kan beställa en tryckt manual på svenska om du skickar in en manual på annat språk.

//Patrik

Varför skriva ut?
Ok, visst finns det vissa som vill ha en fin prydlig manual att bläddra i, men det uppnår man inte genom att skriva ut en pdf-fil. Då får man bara en hög med papper...
TS gjorde helt klart i att skaffa sig en RIKTIG manual om man nu vill ha en handhållen sådan.
Men bra tips att nikon byter ut manualer på "fel" språk. Jag trodde de var kinkiga med detta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar