Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D300s-guide
- Trådstartare Idrus
- Start datum
jwallinder
Medlem
Hej!
Har precis fått hem min Nikon D300s, det följde med en stor handbok + en liten handbok om kameran, dock på TYSKA! Finns det någon handbok på engelska eller svenska att köpa eller ladda ner någonstans?
MVH Ida
Har du kollat på nikon.se?
Där har jag hämtat mina manualer och läst dom online.
hbengtsson
Aktiv medlem
Du måste registrera din produkt/produkter först.
nikon.se -> produkter -> produktregistrering
Sedan kan du ladda ner manualen på svenska genom att gå till supportcenter.
jwallinder
Medlem
Du måste registrera din produkt/produkter först.
Jag tror inte man behöver registrera sin produkt för att få läsa manualer, det räcker med att ha ett konto på nikon.se. Jag lyckades i varje fall få läsa manualen för D300s utan att ha någon kamera registrerad. Jag fick tom välja språk.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/fhdoeiwufh/D300S_se.pdf
jpp
Aktiv medlem
Jag tror inte man behöver registrera sin produkt för att få läsa manualer, det räcker med att ha ett konto på nikon.se. Jag lyckades i varje fall få läsa manualen för D300s utan att ha någon kamera registrerad. Jag fick tom välja språk.
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/fhdoeiwufh/D300S_se.pdf
Jag har för mig att de manualer man kan se och läsa utan att registrera sig och sin kamera inte är möjliga att skriva ut (åtminstone inte utan visst besvär).
Nikon har en utbytespolicy för manualer, så du kan beställa en tryckt manual på svenska om du skickar in en manual på annat språk.
//Patrik
jwallinder
Medlem
Jag har för mig att de manualer man kan se och läsa utan att registrera sig och sin kamera inte är möjliga att skriva ut (åtminstone inte utan visst besvär).
Nikon har en utbytespolicy för manualer, så du kan beställa en tryckt manual på svenska om du skickar in en manual på annat språk.
//Patrik
Varför skriva ut?
Ok, visst finns det vissa som vill ha en fin prydlig manual att bläddra i, men det uppnår man inte genom att skriva ut en pdf-fil. Då får man bara en hög med papper...
TS gjorde helt klart i att skaffa sig en RIKTIG manual om man nu vill ha en handhållen sådan.
Men bra tips att nikon byter ut manualer på "fel" språk. Jag trodde de var kinkiga med detta.