Annons

FS Annat Foto Masters

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hej, jag undrar varför inget hänt med Masters 2024 Etapp1, 2 och 3. Det står att de är under undersökning?
 
Vi kan väl göra det enkelt och iaf konstatera att Lintott inte är med i listan över bilder som kommit med i tidningen, om det nu är den informationen som eftersöks.
 
Ja Fotosidan Masters går primärt i Fotosidan Magasin.
Med anledning av den här tråden noterade jag att poängtabellen/ställningen i nummer 2 och nummer 3 är exakt samma, dvs ni har glömt att uppdatera tabellen i nummer 3... Samma med tidplanen. Digitala utgåvan, men jag förmodar att det är samma som gick i tryck.

På tal om läsarbilder i tidningen så verkar länkarna för 3/2024 och 2/2024 här inte leda till att några bilder visas. Den senaste som jag får upp något på är 1/2024. Detta är ju dock inte Masters utan bildkritiken i tidningen.
 
Jag prenumererar inte på Fotosidanmagasinet, men skickade in ett foto till Etapp 4. Hur ska jag få reda på om någon röstat på mitt foto? :p
 
Vi kan väl göra det enkelt och iaf konstatera att Lintott inte är med i listan över bilder som kommit med i tidningen, om det nu är den informationen som eftersöks.
Varför säger du så? Jag vill gärna kunna se alla bilderna som man kunnat se tidigare. Jag är inte speciellt intresserad av att vara med i tidningen men alltid kul att se hur bilderna hamnar.
Mvh Eva
 
Fotosidan Masters är en tävling som primärt går i Fotosidan Magasin och det är där man få kolla om man vill se resultaten. I efterhand kommer vi uppdatera så att man ser resultaten även på webben.

Det är lite som med kritikbilderna. De visas i tidningen först och sen i efterhand så visar vi på webben. https://www.fotosidan.se/magasin/index.htm.

Här är bilder från #2. Dels de som är publicerade och dels de som fått kritik men inte fick plats. https://www.fotosidan.se/magasin/gallery/view.htm?doc=223565. Jag tror du är med i det senare blocket?
 
Fotosidan Masters är en tävling som primärt går i Fotosidan Magasin och det är där man få kolla om man vill se resultaten. I efterhand kommer vi uppdatera så att man ser resultaten även på webben.

Det är lite som med kritikbilderna. De visas i tidningen först och sen i efterhand så visar vi på webben. https://www.fotosidan.se/magasin/index.htm.

Här är bilder från #2. Dels de som är publicerade och dels de som fått kritik men inte fick plats. https://www.fotosidan.se/magasin/gallery/view.htm?doc=223565. Jag tror du är med i det senare blocket?
Men herrejosef, jag har fått lite beröm för traktorgubben!? Det var ju jättekul men var ser jag alla dessa Masters bilder, ni ligger ju efter flera nummer i så fall. Dessa bilder har ju gått att ses efter varje Master förut! Var finns 1 och 3? Är det bara i tidningen?
Den länk du skickar till mig, där kan jag inte öppna tidningar man måste vara prenumerant!
 
Masters är redovisat i varje nummer av Fotosidan Magasin. Vi ligger i fas.

Bildkritik kommer ut ett nummer senare än det aktuella numret i butik. Alla kritikbilder ser man via länken "Publicerade medlemsbilder Bilderna som kom med" under varje nummer på https://www.fotosidan.se/magasin/index.htm. Vi ligger i fas där också.
 
Masters är redovisat i varje nummer av Fotosidan Magasin. Vi ligger i fas.

Bildkritik kommer ut ett nummer senare än det aktuella numret i butik. Alla kritikbilder ser man via länken "Publicerade medlemsbilder Bilderna som kom med" under varje nummer på https://www.fotosidan.se/magasin/index.htm. Vi ligger i fas där också.
Varför ser det ut så här då i datorn? Tidigare kunde man ju klicka här och se alla bilderna.
 

Bilagor

  • fotoknas.jpg
    fotoknas.jpg
    232.5 KB · Visningar: 5
"Fotosidan Masters är en tävling som primärt går i Fotosidan Magasin och det är där man få kolla om man vill se resultaten. I efterhand kommer vi uppdatera så att man ser resultaten även på webben."
 
Varför ser det ut så här då i datorn?
Masters är ju redovisat i tidningen precis som elmfeldt skriver. Sedan kunde det kanske stå något annat än "Juryn arbetar" när tidningen redan har gått i tryck...

Det är otydligt om du har förstått att Masters och bildkritiken är två olika saker. Traktorn var inte publicerad i samband med Masters. Den publicerades enbart som ett hedersomnämnade på nätet ihop med de som kom med i bildkritiken i tidningen. Uppladdning till Masters respektive bildkritik sker i olika bildpooler.
 
Masters är ju redovisat i tidningen precis som elmfeldt skriver. Sedan kunde det kanske stå något annat än "Juryn arbetar" när tidningen redan har gått i tryck...

Det är otydligt om du har förstått att Masters och bildkritiken är två olika saker. Traktorn var inte publicerad i samband med Masters. Den publicerades enbart som ett hedersomnämnade på nätet ihop med de som kom med i bildkritiken i tidningen. Uppladdning till Masters respektive bildkritik sker i olika bildpooler.
Bildkritikbilder är annat, ja det vet jag men när det står hur länge som helst ang. Masters att juryn arbetar då är det inte rätt. Och som jag tidigare sagt så har bilderna visats här direkt man klickat på varje omgång. Har inte behövt prenumerera på Magasin då.
 
Varför säger du så? Jag vill gärna kunna se alla bilderna som man kunnat se tidigare. Jag är inte speciellt intresserad av att vara med i tidningen men alltid kul att se hur bilderna hamnar.
Mvh Eva
Dessutom så hade jag ju en av hedersbilderna i ett magasin som hade fått proffskritik, så det hade jag ju aldrig sett om inte David sagt något. Sånt är ju alltid kul att få läsa om.
 
Dessutom så hade jag ju en av hedersbilderna i ett magasin som hade fått proffskritik, så det hade jag ju aldrig sett om inte David sagt något. Sånt är ju alltid kul att få läsa om.
Du frågade om Masters, vilket därför föga förvånande var det mitt svar avsåg. Din bild var inte heller med i tidningen under "Läsarnas bilder" (som rubriken är), utan kritiken på den ligger ju bara på webben.

(Att publiceringen av kritikbilderna på webben inte hade gjorts påpekade jag dessutom i ett annat inlägg, men det var fortfarande inte dessa du frågade om.)
 
Du frågade om Masters, vilket därför föga förvånande var det mitt svar avsåg. Din bild var inte heller med i tidningen under "Läsarnas bilder" (som rubriken är), utan kritiken på den ligger ju bara på webben.

(Att publiceringen av kritikbilderna på webben inte hade gjorts påpekade jag dessutom i ett annat inlägg, men det var fortfarande inte dessa du frågade om.)
Men nu var det ju David som påpekade att jag fanns med i en artikel som fanns i tidningen och som jag själv inte sett. Alltså annat än Masters. Jobbar du på FOTO eller?
 
ANNONS