NyheterEn ny reklamannons för Ralph Lauren med en smal modell - som med misslyckad retusch har gjorts ännu smalare - har fått människor över hela världen att reagera.
PDNPulse.com skriver att Ralph Lauren har fått påtryckningar över sin reklamkampanj, föreställande en onormalt smal modell, på ett flertal olika sajter. Först ställde sig Ralph Lauren på tvären och gjorde påtryckningar mot sajterna att de skulle ta ned reklamannonsen. Men efter skadande mycket kritik har nu klädmärket valt att öppet be om ursäkt;
"I över 42 år har vi byggt ett varumärke som grundas på kvalitet och integritet. Efter ytterligare undersökning har vi lärt oss att vi är ansvariga för den bildbehandling och retuschering som resulterade i en mycket snedvriden bild av en kvinnas kropp. Vi har tagit itu med problemet och framöver kommer att vidta alla försiktighetsåtgärder för att säkerställa att den kaliber av våra konstverk representerar vårt varumärke på lämpligt sätt."
Märkligt att ingen på RL reagerade på att bilder ser för j..... ut!?! I och för sig kanske det ger en målande beskrivning på deras märkliga kroppsideal.
Ser ju för taskigt ut... det enda restusharen har lyckats med är att få den stackars tjejen att se konstig & sjukt pinnig ut... såg säkert jättebra ut innan dom var där & fixade med bilden :)
"En ny reklamannons för Ralph Lauren med en smal modell - som med misslyckad retusch har gjorts ännu smalare - har fått människor över hela världen att reagera"
Tja, och bilden, varumärket och plaggen får extremt mycket publicitet.. var inte det poängen från början?
"kommer att vidta alla försiktighetsåtgärder" Alla försiktighetsåtgärder...som vadå? Förlägga retusheringsförbud baserat på minsta avstånd mellan punkt a o b på kroppen? Tvinga för smala modeller att ta på sig vaddering under tröjan? De säger ju faktiskt bara att de ska säkerställa kaliber av konstverk. Inte något om hälsosam bild eller att modellerna inte får vara undernärda...
Håller med Thomas! Förstå vad mycket gratisreklam Ralph Lauren får genom detta! Jag har inte läst marknadsföring men jag vet att Bert Karlsson har sagt "All publicitet är bra publicitet", hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Men betänk att det talas om RL och den här bilden över hela världen, det tror jag är bra publicitet!
Visst får de publicitet... men jag vet inte om jag kan hålla med om att det här är "bra publicitet"; Inte skulle jag vilja förlöjliga mig själv genom att gå omkring och skylta med ett klädesmärke förknippat med så fruktansvärt dålig koll så de över huvud taget kan släppa något så fruktansvärt motbjudande. Då kan jag lika gärna gå omkring med texten "PUCKO" skrivet med stora bokstäver i pannan.
Med all den debatt som pågår... så försöker man skaffa sig marknadsmässiga fördelar med något så lågt och genomskinligt billigt.
I mina ögon sätter de verkligen en "PUCKO"-stämpel rakt över sitt varumärke...
MVH - Bappel
"Vi har tagit itu med problemet och framöver kommer att vidta alla försiktighetsåtgärder för att säkerställa att den kaliber av våra konstverk representerar vårt varumärke på lämpligt sätt."
Eh, va? Vad säger de egentligen här? De ska säkerställa att den kaliber av deras konstverk representerar deras varumärke på lämpligt sätt. Samma på svenska? Menar de att de ska publicera bilder av samma kaliber även i framtiden, bara den representerar deras varumärke på bästa sätt?
ANNONS. Som Plus-medlem kan du styra hur mycket du vill se dessa annonser
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.
17 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Då var smalheten knappast det størsta problemet.
Ser ut lite som nåt du hittar i ett spel/tecknad film. jækla skumma proportioner.
Man kanske skulle bli retusherare och bildbehandlare, verkar vist inte vara så høga krav på kunnskap direkt ;)
Tja, och bilden, varumärket och plaggen får extremt mycket publicitet.. var inte det poängen från början?
Med all den debatt som pågår... så försöker man skaffa sig marknadsmässiga fördelar med något så lågt och genomskinligt billigt.
I mina ögon sätter de verkligen en "PUCKO"-stämpel rakt över sitt varumärke...
MVH - Bappel
Eh, va? Vad säger de egentligen här? De ska säkerställa att den kaliber av deras konstverk representerar deras varumärke på lämpligt sätt. Samma på svenska? Menar de att de ska publicera bilder av samma kaliber även i framtiden, bara den representerar deras varumärke på bästa sätt?