Få ut mer av Fotosidan som inloggad
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
Merläsning
Guide: Kreativa landskap med tre klassiska tekniker
Bildbehandling
Plus
Det är lätt att fastna i samma spår när det gäller framkallning och bildbehandling av digitala bilder. Ett sätt att hitta något nytt är att ta inspiration från äldre, analoga tekniker. I den här artikeln leker vi med en klassisk Lith-framkallning och inspireras av infraröd fotografi för svartvitt och färg.
Läs mer...
9 Kommentarer
Logga in för att kommentera
En bildbyrå som fattat hur man skall positionera sig på webben.
Förutsätter då att deras fotografer accepterar idén och att bloggbilderna är lågupplösta och har copyrightstämplar etc.
Som sagt, marknadsföring utan risk (utifall det inte ökar försäljning så kostar det bildbyrån inget) på fotografens bekostnad. Om det generar med försäljning tjänar bilbyrån på det hur som helst, medan fotografen vars bilder flitigt använts i marknadsföring kanske inte säljs mer för den skullen.
Visst, fotografen är med i bildbyrån.. men översätt gärna detta till andra yrken för att
få ett bättre perspektiv på det hela.
Det finns ingen välgrundad logik i att bilder som används flitigt i bloggar behöver användas i försäljningssammanhang senare. Flera kunder som köper bilder letar ofta efter bilder som inte
visats eller exponerats i större utträckning.
Vilket kan vara en nackdel.
Stöder Mathias Sjöströms linje bl.a.
Sen är det frågan om fotografer vill ha
exponering av sina bilder i bloggar..
Säga vad man vill om tidningar och press, men
bloggar är i regel värre och utan någon direkt
styrning utifrån ansv utgivare mm.
Börja med att översätta alla sökord till engelska. Jag hittade inte en enda bild, tills jag insåg att det bara var på svenska. " Pix gallery " antyder lite mer internationellt