Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
9 Kommentarer
Logga in för att kommentera
En bildbyrå som fattat hur man skall positionera sig på webben.
Förutsätter då att deras fotografer accepterar idén och att bloggbilderna är lågupplösta och har copyrightstämplar etc.
Som sagt, marknadsföring utan risk (utifall det inte ökar försäljning så kostar det bildbyrån inget) på fotografens bekostnad. Om det generar med försäljning tjänar bilbyrån på det hur som helst, medan fotografen vars bilder flitigt använts i marknadsföring kanske inte säljs mer för den skullen.
Visst, fotografen är med i bildbyrån.. men översätt gärna detta till andra yrken för att
få ett bättre perspektiv på det hela.
Det finns ingen välgrundad logik i att bilder som används flitigt i bloggar behöver användas i försäljningssammanhang senare. Flera kunder som köper bilder letar ofta efter bilder som inte
visats eller exponerats i större utträckning.
Vilket kan vara en nackdel.
Stöder Mathias Sjöströms linje bl.a.
Sen är det frågan om fotografer vill ha
exponering av sina bilder i bloggar..
Säga vad man vill om tidningar och press, men
bloggar är i regel värre och utan någon direkt
styrning utifrån ansv utgivare mm.
Börja med att översätta alla sökord till engelska. Jag hittade inte en enda bild, tills jag insåg att det bara var på svenska. " Pix gallery " antyder lite mer internationellt