Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Merläsning
Panelsamtal: Retuschör – Ett yrke på utdöende?
Föreläsning
Håller AI på att ta över produktionen av bilder – och vad innebär det för retuschyrkets överlevnad och för bildbranschen i stort? Bilddesign befinner sig just nu i en stor förändringsfas. Vilken roll spelar en yrkesutbildning för att driva utvecklingen åt rätt håll? Den 20 november bjuder Fotoskolan STHLM in till ett panelsamtal på Fotografiska med experter inom branschen som ger sin bild av framtiden.
Läs mer...
18 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Blir dock lite väl långt till Borås/Stockholm.
Erik Persson
Det där med ”ointressant PK-företag för media eliten på söder”, får du gärna utveckla så att vi andra förstår.
Totalt okunnig personal, produkter bakom glasdisplayer och ett fåtal utanför (utan batteri i, kom igen...).
El Giganten lyckas skapa bättre upplevelser och dem påstår inte ens att dem försöker göra det.
Största skämtet till butik någonsin. Tur att Cyberphoto finns på nätet och andra fysiska butiker i Stockholm som faktiskt vet skillnaden på ett ND-filter och ett UV-filter.
Jag har varit i butiken för att titta på färgfilter, de hade inga inne. Killen som jobbade där skulle kolla upp och återkomma, detta var för 2 månader sedan, fortfarande ingen kontakt. Sälj på telefon fungerar utmärkt men jag tror att stjärnan dalar, bra motiverad persona är allt i en butik, lär av Kjell & Co!
Jag har heller inte hunnit besöka den nya butiken i Stockholm, men flytt till "fina gatan" brukar inte innebära någon förbättring för kunderna , särskilt inte för utpräglade postorderföretag". För att förtydliga så medför de högre hyreskostnaderna höjda priser för kunderna.
(jag jämför med några elektroniknätbutiker som fått hybris av framgångar som "årets nätbutik etc." och etablerat sig på onödigt dyra adresser).
Jag har som amatör inget behov av någon "upplevelse" när jag köper fotoprylar. Är det månne proffsen som behöver kittlas till köp? :)