Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Merläsning
Panelsamtal: Retuschör – Ett yrke på utdöende?
Föreläsning
Håller AI på att ta över produktionen av bilder – och vad innebär det för retuschyrkets överlevnad och för bildbranschen i stort? Bilddesign befinner sig just nu i en stor förändringsfas. Vilken roll spelar en yrkesutbildning för att driva utvecklingen åt rätt håll? Den 20 november bjuder Fotoskolan STHLM in till ett panelsamtal på Fotografiska med experter inom branschen som ger sin bild av framtiden.
Läs mer...
17 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Då var smalheten knappast det størsta problemet.
Ser ut lite som nåt du hittar i ett spel/tecknad film. jækla skumma proportioner.
Man kanske skulle bli retusherare och bildbehandlare, verkar vist inte vara så høga krav på kunnskap direkt ;)
Tja, och bilden, varumärket och plaggen får extremt mycket publicitet.. var inte det poängen från början?
Med all den debatt som pågår... så försöker man skaffa sig marknadsmässiga fördelar med något så lågt och genomskinligt billigt.
I mina ögon sätter de verkligen en "PUCKO"-stämpel rakt över sitt varumärke...
MVH - Bappel
Eh, va? Vad säger de egentligen här? De ska säkerställa att den kaliber av deras konstverk representerar deras varumärke på lämpligt sätt. Samma på svenska? Menar de att de ska publicera bilder av samma kaliber även i framtiden, bara den representerar deras varumärke på bästa sätt?