Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zooma i CS5

Produkter
(logga in för att koppla)

Eine

Avslutat medlemskap
Mitt första inlägg i forumet lyder...

När jag håller in vänster musknapp och drar över en bild med zoom tool blir det en box som zoomas in. När min bror gör det samma på sin dator med Vista och CS5 så zoomar det in steglöst när han trycker och drar åt ena hållet och ut åt andra, alltså ingen box... Det var olika för oss från installation...

Min fråga är hur jag ändrar inställningen till det ena eller det andra.

Jag använder XP och Vista. Samma problem i båda

Tacksam för svar.
/Johan

Dessutom måste man, om jag inte minns fel, köra med OpenGL-acceleration för att få det att fungera, vilket gör att GPU och dess drivare blir en faktor.

Mitt första inlägg i forumet lyder...

När jag håller in vänster musknapp och drar över en bild med zoom tool blir det en box som zoomas in. När min bror gör det samma på sin dator med Vista och CS5 så zoomar det in steglöst när han trycker och drar åt ena hållet och ut åt andra, alltså ingen box... Det var olika för oss från installation...

Min fråga är hur jag ändrar inställningen till det ena eller det andra.

Jag använder XP och Vista. Samma problem i båda

Tacksam för svar.
/Johan

Eller ALT + scroll för enkel zoom utan att behöva byta verktyg :)

/daneart.se

Eller ALT + scroll för enkel zoom utan att behöva byta verktyg :)

/daneart.se

Och för ytligare detaljer om zoom så kan man hålla in Z, använda scrubby zoom och sedan släppa Z så får man behålla det verktyg man hade. Blir som med Alt + scroll fast mjukare. Släpper man Z innan musknappen så får man zoomverktyget. Så fungerar det för mig iaf.. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar