Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

F. Otografen

Aktiv medlem
Då min gamla normalzoom pajat behöver jag investera i en ny.
Min gamla var en canon 28-80 3.5-5.6 USM.
(äldre optik)

Till saken hör väl också att jag inte var speciellt nöjd med den linsen heller, om det nu var pga av ålder och slitage eller att den var dålig vet jag inte.
AF funkar inte alltid, (stendöd) och skärpan varierar en smula(objektivet var lite "glappigt".

Nu har konsulterat recensionerna här på fotosidan, och väger man samman omdömena så går det inte att hitta en optik som duger under
6-8000 kr.
Läser man om billigare optik är det dålig skärpa, kass af, plastigt/ramlar i sär etc.
"skulle hellre lagt till 5000sek för den och den optiken osv."
Och det stämmer säkert, om man är proffsfotograf, men om man är fattig amatör, finns det då ingen "anständig" optik som går att lösa för lite mindre pengar?

Funderar lite på canon 28-90/4-5,6 USM(1995:)
Sigma 2,8-4 (2095:)
eller liknande.

Tänkte mest ha det att fota lite allmänt, resor, etc, använder ofta 28-35 läget.

Förstår att man får bättre optik för mer pengar, men har man inte mer pengar så,,,

ANNONS