Henrik_Christoffersson
Avslutat medlemskap
Tänkte montera min zoom h2 på min 550d för att få händerna fria vid handhållen filmning. Jag har en liten fastsättningsmojäng med skruv och allt. Problemet är att den är lite hög i konstruktionen och att den glappar för det inte finns någon ring att fixera den på kameran med. Jag satte ett gummiband för att fixera zoomen, men det hjälpte inte, den vrickade fram o tillbaka när man rörde kameran.
Finns det ett sätt eller en produkt som möjliggör att jag kan hänga upp en zoom h2:an utan att den glappar o därför avger ljud som går in i inbyggda micken, sk "fipple"-ljud.
J-rods verkar ju ha en del grejor, men jag vill nog ha en lite mindre lösning. Framförallt vill jag ha en blillig lösning som jag kan gå in i en affär o köpa i eftermiddag.
Finns det ett sätt eller en produkt som möjliggör att jag kan hänga upp en zoom h2:an utan att den glappar o därför avger ljud som går in i inbyggda micken, sk "fipple"-ljud.
J-rods verkar ju ha en del grejor, men jag vill nog ha en lite mindre lösning. Framförallt vill jag ha en blillig lösning som jag kan gå in i en affär o köpa i eftermiddag.