Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zimbabwe Victoria falls

Produkter
(logga in för att koppla)

djungel

Aktiv medlem
Jag avslutar en resa i Victoria falls i slutet av oktober och undrar om någon har bra tips på 1-2 dagars fotoutflykter där. Jag har varit i Victoria falls tidigare och gjort det som alla gör där fallen, lejonen mm men nu vill jag främst hitta bra fototillfällen. Min resa fram till Victoria fall kommer bara att vara ca 2,5 veckor vilket känns lite för kort för mig så 2-7 dagar tänkte jag förlänga vistelsen i Zimbabwe.

Dagsutflykter eller kortare turer med fåglar eller annat fotogent i siktet. Victoria falls har lite för hög brottsrisk för att jag skall vandra omkring ensam med hela fotoutrustningen. Jag oroar mig inte för mig personligen utan mer för stöldrisken.

Det skall finnas gott om fåglar i områdena kring fallen men har inte hitta något lämpligt organiserat ännu.

Jag lyfter min egen fråga och kompletterar med att det kommer att bli på Zambiska sidan = Livingstone i stället för staden Victoria falls.

Några tips på kortare turer främst inriktade på fågelfoto från Livingstone? Även annan naturfoto av intresse dock ej fallen.

Jag lyfter min egen fråga och kompletterar med att det kommer att bli på Zambiska sidan = Livingstone i stället för staden Victoria falls.

Några tips på kortare turer främst inriktade på fågelfoto från Livingstone? Även annan naturfoto av intresse dock ej fallen.

Hej
Jag var vid Victoriafallen förra året. Blev dom vanliga utflykterna.
Men om jag skulle fota fågel och natur skulle jag försöka hitta en flodsafari upp mot Botswana.
Tror det finns från Victoriafallen.

// Johan

Hej
Jag var vid Victoriafallen förra året. Blev dom vanliga utflykterna.
Men om jag skulle fota fågel och natur skulle jag försöka hitta en flodsafari upp mot Botswana.
Tror det finns från Victoriafallen.

// Johan

Tack. Fast jag kommer då precis från drygt två veckors tältsafari i Botswana så de är endast Zambiska sidan som är av intresse. Helt ok om det är enkla och bekväma dagsturer eftersom jag kommer att vara lite sliten efter 17 dagar i tält.

Men iofs flodsafari i riktning mot Botswana på Zambezi kan nog vara en bra idé. De båtturer jag hitta på nätet verkar mest handla om att käka middag och dricka gratis sprit och inte om att fotografera. En vanlig simpel liten motorbåt som kan ta mig runt längs Zambezis strandbankar vore intressant.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar