djungel
Aktiv medlem
Jag avslutar en resa i Victoria falls i slutet av oktober och undrar om någon har bra tips på 1-2 dagars fotoutflykter där. Jag har varit i Victoria falls tidigare och gjort det som alla gör där fallen, lejonen mm men nu vill jag främst hitta bra fototillfällen. Min resa fram till Victoria fall kommer bara att vara ca 2,5 veckor vilket känns lite för kort för mig så 2-7 dagar tänkte jag förlänga vistelsen i Zimbabwe.
Dagsutflykter eller kortare turer med fåglar eller annat fotogent i siktet. Victoria falls har lite för hög brottsrisk för att jag skall vandra omkring ensam med hela fotoutrustningen. Jag oroar mig inte för mig personligen utan mer för stöldrisken.
Det skall finnas gott om fåglar i områdena kring fallen men har inte hitta något lämpligt organiserat ännu.
Dagsutflykter eller kortare turer med fåglar eller annat fotogent i siktet. Victoria falls har lite för hög brottsrisk för att jag skall vandra omkring ensam med hela fotoutrustningen. Jag oroar mig inte för mig personligen utan mer för stöldrisken.
Det skall finnas gott om fåglar i områdena kring fallen men har inte hitta något lämpligt organiserat ännu.