Annons

Z3 måndags exemplar ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Eriksson

Aktiv medlem
Jag inhandlade för knapt en månad sedan en Z3'a, redan från början tyckte jag det var svårt att få riktig skärpa i bilderna och ljusa ytor frätte ofta ut.

De vita ytorna har jag lyckats att ta hand om genom att vid varje foto tillfälle kalibrera emot ett vitt papper i solen.

Oskärpan tror jag också att jag nu har fått bukt med genom att stänga av AS (antiskak funktionen) samt att välja inmätningsmetod "Spot".

Nu så idag började objektivet att kärva, det ville inte åka in så som det ska vid avstägning. Trode att det kanske berodde på dålig kräm i batterierna så jag bytte, med ne då ! problemet kvar står. Har nu kört lite in och ut med den och ibland funkar det ibland inte. Jag har inte haft den så länge och inte i några smutsiga miljöer heller så att det skulle ha kommit in skräp i den verkar inte troligt (med reservation för att det kan ha funits något i den redan ifrån produktion).

Har ni här på forumet upplevt liknande problem ?
Eller e det ett taskit exemplar jag fått tag på !

MVH\\michael

Varför skickar du inte bara tillbaka kameran till butiken? Om någon annan haft samma fel spelar väl ingen större roll, man kan ju inte behålla en nästan ny kamera som är trasig.

Kan ju vara intressant att veta om detta med objektivet är något som är vanligt förekommande för att eventuellt istället häva köpet och/eller byta mot något annat samt att det kan vara intresant att veta om oskärpan och vitbalansfenomenet är normalt eller inte.

Att häva köpet vid kamerans första garantireparation är nog omöjligt. Kanske om du tvingas lämna in den två eller tre gånger.

Jo du har rätt, hoppas att slippa detta !
Kameran har ju sina fördelar som jag kommit att uppskatta, för att nämna ett par så...batterigreppet och den tilltagna zoomen o.s.v.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar