Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Yrkesfotograf, Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

ziphax

Aktiv medlem
Hej!

Står väl som många andra i valet och kvalet gällande utbildningar...

Någon som vet något om YH-utbildningen i gbg? www.fotoskolan.se alltså.

Och någon som har mer tips? Är rent ut sagt skitsvårt att få information om utbildningar gällande foto tycker jag.. framförallt andras erfarenheter av utbildningarna. Antar att det även är fler där ute som funderar över detta!

Mvh,
Annasara

Mja, den länk du har angivit går inte till Fotoskolan Göteborg. Rätt länk dit är www.fotoskolangbg.se.

Sedan har du ju förstås HFF - Högskolan för Fotografi, vid Valand. Det är landets enda fotografiska högskola. Sägs vara svårt att komma in - förmodligen många som söker. Men så där alldeles omöjligt är det nog ändå inte - jag lyckades själv (något förvånande...) att komma in där år 2008, fast då på en kortare kurs, inte på en hel utbildning (onödigt för min del - har arbetslivet bakom mig). Uppskattade det mycket - det var nog den roligaste kurs jag gått i hela mitt liv! Jag var så väldigt intresserad att jag en gång t.o.m. lyckades att bli inlåst där en hel natt... Fast det ska tydligen vara betydligt striktare där numera, har jag hört.
.

Mja, den länk du har angivit går inte till Fotoskolan Göteborg. Rätt länk dit är www.fotoskolangbg.se.

Sedan har du ju förstås HFF - Högskolan för Fotografi, vid Valand. Det är landets enda fotografiska högskola. Sägs vara svårt att komma in - förmodligen många som söker. Men så där alldeles omöjligt är det nog ändå inte - jag lyckades själv (något förvånande...) att komma in där år 2008, fast då på en kortare kurs, inte på en hel utbildning (onödigt för min del - har arbetslivet bakom mig). Uppskattade det mycket - det var nog den roligaste kurs jag gått i hela mitt liv! Jag var så väldigt intresserad att jag en gång t.o.m. lyckades att bli inlåst där en hel natt... Fast det ska tydligen vara betydligt striktare där numera, har jag hört.
.

Jo precis, slarvigt av mig..

Ja, var på studiebesök på HFF genom gymnasiet förra året och blev väldigt sugen. Men det är väl som sagt svårt att komma in, tror inte jag är mogen för det ännu..
:) Låter som en himla bra utbildning om man lyckas med det dock.. :)

Fotoskolan i Göteborg

Jo precis, slarvigt av mig..

Ja, var på studiebesök på HFF genom gymnasiet förra året och blev väldigt sugen. Men det är väl som sagt svårt att komma in, tror inte jag är mogen för det ännu..
:) Låter som en himla bra utbildning om man lyckas med det dock.. :)

Hej!

Har bliviti antagen på Fotoskolan i Göteborg och sökte därför ett inlägg som handlade just om det (eftersom jag är inkapabel att skriva inlägg själv på FS forumet).
Är nu supernyfiken på att få veta vem som kommer att delta i utbildningen på Yrkeshögskolan hösten 2013.

Någon här som kommit in? :)

Miriam

Hej!

Har bliviti antagen på Fotoskolan i Göteborg och sökte därför ett inlägg som handlade just om det (eftersom jag är inkapabel att skriva inlägg själv på FS forumet).
Är nu supernyfiken på att få veta vem som kommer att delta i utbildningen på Yrkeshögskolan hösten 2013.

Någon här som kommit in? :)

Miriam

Kul! Jag har också kommit in! :) så då antar jag att vi ses.. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar