Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

yrkesfoto punkt se?

Produkter
(logga in för att koppla)
Länken i annonsen är yrkesfoto.com och leder till Staffan von Zeipels hemsida. han är aktiv här på fotosidan, och såvitt jag vet seriös. Så det är nog inget konstigt.

Länken i annonsen är yrkesfoto.com och leder till Staffan von Zeipels hemsida. han är aktiv här på fotosidan, och såvitt jag vet seriös. Så det är nog inget konstigt.
Fast när man surfade till .se så såg det inte likadant ut *hmm* Något lurt är det.

*ångrar* Sama person bakom båda sajterna, antagligen bara ett misstag i annonsen

Det är möjligt, men det inger ju inte förtroende att annonsören inte kan eller vill länka rätt... Byt ut .com i adressen till .se så hamnar du på den relevanta sidan.

Edit: Du upptäckte det själv...

Butiken skall läggas ner den 15/9 därför ser den ut som den gör.

OBS! yrkesfoto.com är inte att sammanblanda med YFO.se det är inte samma företag.

Har köpt saker - och varit tvungen att returnera då det inte passade - inga som helst problem.

Har också lånat ut en extender till honom för test - trots att jag egentligen inte känner honom - och fått tillbaka den så jag kan verifiera att han är seriös och ärlig.

Mvh
Anders

Tyvärr var det slut på 45'or :( Blev riktigt sugen då jag länge har suktat efter ett tilt/shift-objektiv. Endast shift på 80mm känns inte lika användbart. Vidvinkligare vore dock trevligt.

Det är många här på FS som har köpt ts-objektiv från Staffan, så det finns nog många som kan intyga att han är fullkomligt seriös. Jag hade inte tvekat en sekund att beställa om han hade haft kvar det objektiv som jag var sugen på :)

Edit: Ändrade mig och beställde en shift-80a :D

Senast ändrad:
Den butiken som har namnet yrkesfoto hete yfo.se på nätet, verkar vara litet skumt./FW

Butiken skall läggas ner den 15/9 därför ser den ut som den gör.

OBS! yrkesfoto.com är inte att sammanblanda med YFO.se det är inte samma företag.

När jag upptäckte att yrkesfoto.se, yrkesfoto.com och yrkesfoto.nu var lediga, hade jag ingen tanke på att YFO egentligen heter YFO Yrkesfoto AB, utan slog till direkt på domännamnen som jag tyckte var riktigt bra.

Sen när det kom till min kännedom om YFO, visade det sig att det även finns två andra, Molanders Yrkesfoto och Södertörns Yrkesfoto.

Så numer heter min firma Zeipels Yrkesfoto

För övrigt kan jag bara rekommendera YFO, som är riktigt trevliga och har väl den bästa uthyrningen av systemkameror/objektiv.

Fast när man surfade till .se så såg det inte likadant ut *hmm* Något lurt är det.

*ångrar* Sama person bakom båda sajterna, antagligen bara ett misstag i annonsen

Skrev visst fel adress på blocketannonsen. Är nu ändrat (tar väl nån 1/2 timme innan ändringen gått igenom).

Jag har sålt ett objektiv till honom nyligen och han verkar reko

Tack så jättemycket för objektivet (28-135) fungerar utmärkt och har redan varit på uppdrag.

Har köpt saker - och varit tvungen att returnera då det inte passade - inga som helst problem.

Har också lånat ut en extender till honom för test - trots att jag egentligen inte känner honom - och fått tillbaka den så jag kan verifiera att han är seriös och ärlig.

Mvh
Anders

Än en gång, STOR tack för lånet. Testade tre kombinationer:
400D
5D + 1.4x konverter
5D beskuret 1.4x och uppinterpolerat

För att se vilken kombination som gav bäst bilder (alla ger samma förstoring och antal pixlar). 5D beskuret och uppinterpolerat gav klart sämre resultat än dom andra två, som gav nästan identiska resultat. Min slutsats är att 1.4x konverter fortfarande är ett alternativ (jämförbart med) mot att köpa en crop-kamera med högre pixeltäthet.

Tyvärr var det slut på 45'or :( Blev riktigt sugen då jag länge har suktat efter ett tilt/shift-objektiv. Endast shift på 80mm känns inte lika användbart. Vidvinkligare vore dock trevligt.

Det är många här på FS som har köpt ts-objektiv från Staffan, så det finns nog många som kan intyga att han är fullkomligt seriös. Jag hade inte tvekat en sekund att beställa om han hade haft kvar det objektiv som jag var sugen på :)

Edit: Ändrade mig och beställde en shift-80a :D

Bra att veta är att om det står "Lager: Best. vara" har jag inga kvar, men går tyvärr fortfarande att lägga en order. "Lager" ska naturligtvis ändras till "SLUTSÅLT" men jag har ingen möjlighet att göra den ändringen där jag sitter nu.

Sen får jag säga STORT tack till alla er som köpt av mig. Det har varit roligt (om än inte så lönsamt, marginalerna inom branschen är väldigt små).

Men tidsbrist gör att jag får koncentrera mig på mitt vanliga jobb, familjen och att jobba som fotograf (min andra site, www.yrkesfoto.com). Så stort stort tack, för det har varit väldigt givande och många trevliga diskussioner och möten med köpare har passerat.

Bra att veta är att om det står "Lager: Best. vara" har jag inga kvar, men går tyvärr fortfarande att lägga en order. "Lager" ska naturligtvis ändras till "SLUTSÅLT" men jag har ingen möjlighet att göra den ändringen där jag sitter nu.

Jag tror det blev en beställningskrock :) Det stod "Lager: 1st" när jag öppnade sidan, men jag hade den nog öppen i 30-45 minuter innan jag klickade på köp, och jag uppdaterade nog inte sidan innan. Sånt händer :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar