Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Yongnuo ST-E2 med Canon 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Roe

Medlem
Hej!
Jag har ett litet problem, kanske någon sitter inne med en lösning eller har en idé om hur jag kan gå vidare för att lösa problemet.

Jag har en Yongnuo ST-E2 Speedlite Transmitter och använder den monterad på kameran för att fjärrstyra slavblixtar. Jag har både 430EX II och en Yongnuo YN565EX. Dessa går i ETTL-läge.

Jag har nyligen bytt från 5D Mark II till en 5D Mark III och efter uppstod problemet.

Vad som händer är att det kommer en blixt men den synkar inte med kameran. Inte ens om jag fotograferar i BULB-läge syns blixten på bilden så blixten måste komma för tidigt...

Provat med olika programlägen. Exempelvis i manuellt läge med 1/200 sek och f/11. Kameran ställer om till ISO400 som den ska när ST-E2 sätts på. AF assist Beam fungerar fint och som sagt, det går av en blixt från båda mina blixtar men de syns inte på bilden.

Jag har bytt batterier och jag har återställt alla kamerans användarinställningar samt även alla kamerans blixtinställningar. Jag kan inte hitta vad som är fel :(

Någon som kan ge mig en knuff i rätt riktning?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.