Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

YES min A1:a har landat.....

Produkter
(logga in för att koppla)

m_junken

Aktiv medlem
I går landade min aldeles nya skinande fina A1:a.
Det är onekligen lite funktioner och inställningar att komma överens med men det är ju å andra sidan halva nöjet med nya prylar :)

Tänkte bara höra med er vilka tester man bör göra för att se att kameran är ok, har ju läst Jim´s inlägg, vill ju inte råka ut för samma grej. Så det är ju lika bra att testa så fort som möjligt.

Nu ska det skjutas :)

//Micke

A1 skall vara en bra kamera och jag hoppas du blir nöjd och det skulle vara kul att veta vad du tycker om de bilder som du gör.

Ett tips är att börja med några kvällsbilder utan stativ för att vänja dig vid anti-skak funktionen för att se hur lång slutartid du kan ha utan att behöva använda stativ.

En annan bra test är att leta efter döda pixlar, en eller två kanske inte är nått för service men det är bra att veta vart dessa ligger så att inte din flickvän får en stor lysande röd prick på näsan.

Men bästa tipset är ändå att köpa ett Skylight filter. Dessa gör ingen nytta mer än att de skyddar linsen och är lättare att hålla rent än en konvex lins.

Lycka till med din nya A1 önskar super kritikern Jim.

P.S Fotografera en blå himmel, för brus brukar synnas bäst i blått.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar