Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Yashica T5 Säljråd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kius

Ny medlem
Hej!

Hoppas att jag postat i rätt forumdel. Om inte så får någon gärna flytta tråden till rätt avdelning.

Jag har en Yashica T5 i nyskick som jag vill sälja men har inte en aning om vad som är ett rimligt pris. Ni som har lite koll på begagnade Yashica får gärna komma med förslag.

Originalkvitto, bruksanvisning, finns också om det har någon betydelse och jag har väl tagit cirka 100 bilder med den. Tja vad kan den vara värd? Är det ens någon idé att sälja den?

På förhand tack för alla svar!

Det är den modellen med en extra sökare upptill, va? Tror att jag haft en sån. Den är jättebra, framförallt till färgneg och dia. Skarp optik.

Jag tror inte att det påverkar priset att du har orginalkvitto och sånt. Det är mer om man t ex har en gammal Leica från 50/60/70-talet.

Pris för en T5 i nyskick bör ligga kring 600:- om du hittar exakt rätt köpare. Men jag betvivlar att du får mycket mer än tre fyra hundra.

Varför inte behålla den och fota färg med den istället? Här är en bild tagen med den (färgneg) här:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1310392.htm

//Johan

Exakt, den har en extra sökare, och det är en jättebra kamera samtidigt som jag försöker dra ihop en grundplåt till en ny kamera. Jag misstänkte att priset skulle röra sig om ett par hundralappar och då är det kanske bättre att behålla den i väntan på att man får något "retro ryck":)

Ja, det bästa är nog att testa att ta några rullar med den. Dels för att det är kul, men också så att du ser att den verkligen funkar som den skall (kan ju vara bra att veta vid ev prissättning).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto