Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

X100V - tips på kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)
Oavsett vilken kamera jag har vill jag gärna kunna hänga dem runt nacken på höger eller vänster sida. Ofta har jag två kamerahus med objektiv samtidigt, DE remmar jag använt tidigare ä Peak design av den breda första varianten. De är bra när man släpar på kamera plus större objektiv. Nu har jag två av deras breda alternativ och en av de nya smala som kostar mindre. Vad gäller det praktiska att använda är de ganska lika. För senaste kameran har jag den tunna remmen,
 
Till X100F använder jag den rem som kom med kameraväskan LC-X100F men med tanke på att kameran är så lätt bore vilken som helst fungera. Ta den du tycker är snyggast 😃
 
Handledsrem, insydd så att den inte glider av handen lätt.
Scandinavian hade en slank sak i grått som inte saluförs (den var väl för grå och billig ;-( so kolla på Wish, Teknikmagasinet eller googla på Handledsrem Fuji.

Om inte i hand, i bakficka eller jackficka..

-J!
 
Jag använder Peak Designs system till mina kameror. Slide lite som axelrem och Cuff som handledsrem. Gillar att det är så smidigt att ta av och byta mellan alternativen med Peak Design. Även snabbt och lätt att justera längden på Slide Lite.

Leash finns också men tror att den riskerar att bli obekväm vid längre fotorundor.
 
Peak Design, som redan påpekats, har bra produkter och ett "ekosystem" som funkar bra ihop.

Själv använder jag numera deras Cuff (på min A7R4) och kompletterar med en Pgytech Beetle (snabbfäste att klicka fast kameran i, med bättre design än Peak Designs motsvarande), så slipper jag ha kameran hängandes på nacken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.