Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.fotomodeller.net

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
någon som sett denna sidan?? fanns ganska många modeller upplagda, men det kändes så där seriöst när man såg bilderna..

någono som har någon åsikt??

Oseriöst på vilket sätt? Medelmåttiga bilder möjligt vis men knappast oseriöst. Verkar inte som han har använt kameran som anledning att få av dom kläderna som de flesta andra liknande sidor.

Jag håller med Fredrikarna, sidan har funnits länge och har man kollat lite då & då på den så ser man en utveckling. Är lite avis på honom att han plåtar så mycket, tänk om man hade fått tummen ur att göra det själv :)

"oseriös" var kanske lite klumpigt av mig att använda, tänkte på en del av bilderna som väldigt amatörmässiga.

Ja seriös ser den ju ut och lätt avundsjuk blir man ju oxå när man ser alla olika modeller som han fått fotografera...däremot är jag väl lite undrande att han inte "utvecklats" mer när han fotograferat så många...de är ju väldigt lika alla bilderna tycker jag.
Samma stuk rakt igenom, mittenplacerad modell, liknande ansiktsuttryck...trots olika miljöer så känns det väldigt lika.

men det kan ju å andra sidan vara hans signum.

hans egna stil så att säga...

mmm...har man en hemsida nånstans där ingen hittar en utan bara för att modellerna ska kunna länka till den eller liknande då är det ju förstås knepigt att få respons som är nyanserad :)

Tyckte nog sidan ändå gav ett ganska oseriöst intryck. Skrämmande vilka bakgrunder som använts på flera av bilderna, man slänger ut ett lakan som e skrynkligt som fan och lägger modellen på det och fotar. Skall man bli betraktad som seriös får man nog anstränga sig lite mer är min åsikt!

Visst, han har fotat en jäkla massa modeller men att man skall bli avundsjuk förstår jag inte riktigt. Tycker mig inte heller se någon utveckling i ljussättning eller kvalité i bilderna.

Min åsikt om sidan!

PS. Hemsk layout på hemsidan också

Ja vad säger man om det hära ?? är det inte bättre att prata med mig iställe ? jag som gör det ?
jag tvingar ju inte någon till det jag gör och dom som blir fotograferade av mig vet vad dom får.
man ser ju rätt så många bilder på min sida så man kan ju inte säga att man inte vet vad man får.

att sidan är enkel kanske jag kan hålla med om, men jag vill ha den lätt..

man ska väl även få hålla på med sin hobby ? och jag vill inte heller att mina bilder ska se ut som alla andra "modellbilder" omgjorde och se lika ut.

Men vill du prata mera om det hära så kan du väl maila mig.

brukar oftas inte svra sånt hära, men någon gång ska väl vara den först..

Tack KG Stolt (HDFS) för att du berättde..

Bra att du kom med i diskussionen...för jag tycker nog att Magnus kritik är lite obefogad...det är ju inte så att du direkt skryter nånstans att du är jätteproffs och tar dyra pengar för bilderna...så jag förstår inte riktigt den hårda kritiken angåend "oseriös" och dålig hemsida.

Var och en gör ju så gott man kan...gu ska veta att mina hemsidor ser bedrövliga ut, mest för att jag inte orkar ta tag i det hela.

Tacktlöst så det förslår...

Tycker nog att detta var ett av de mer tacktlösa sätten att ge kritik på som jag har sett...

Var inne och tittade igenom sidan och fann inte någonting som var så pass avvikande att det förtjänade att tas upp på detta sätt i forumet.

Att ens dra igång spekulationer om huruvida personen är seriös eller inte är helt obefogat.

Tycker mig inte se någonting att anmärka på, visst sidan är enkel men...och!?

Tar mig heller inte rätten att dömma Fredriks bildmaterial på det här sättet, i detta forum.

Lämna kritik på Fredriks bilder som faktiskt finns här på FS eller varför inte skicka ett mail med några tips och idéer på förbättringar?

Det är precis sånt här som kan få en att tappa sugen.

Tyckte att sidan såg mycket bra ut, att det skulle vara "oseriös" tycker jag bara är svammel. Mycket f ina bilder enligt mig.

Du verkar ha förstått min sida bättre än vissa, Micke. Tack för det.
Jag kommer inte att tappa intresset bara för lite kritik. Min sida är ju tydligen värd att diskutera i alla fall....

Det är skillnad på oseriös och amatöraktig.

Gillar man inte bakgrunderna elelr layouten på hemsidan kanske man kan kalla detta för amatöraktigt enligt sitt eget tycke. Men oseriöst...?! Är han seriös när han har gjort det är det själklart seriöst.

Eller?

mange78 skrev:
Tyckte nog sidan ändå gav ett ganska oseriöst intryck. Skrämmande vilka bakgrunder som använts på flera av bilderna, man slänger ut ett lakan som e skrynkligt som fan och lägger modellen på det och fotar. Skall man bli betraktad som seriös får man nog anstränga sig lite mer är min åsikt!

Visst, han har fotat en jäkla massa modeller men att man skall bli avundsjuk förstår jag inte riktigt. Tycker mig inte heller se någon utveckling i ljussättning eller kvalité i bilderna.

Min åsikt om sidan!

PS. Hemsk layout på hemsidan också

Vill börja med att be om ursäkt till Fredrik för att jag var aningen hård i min kritik! (onödigt att svära och så också, brukra inte göra det, men det slank med).

Oseriöst är ett vitt begrepp och utsätts ofta för feltolkningar, tyvärr. I detta sammanhang menade jag att bilderna alltför ofta inte ser genomarbetade ut, utan kvantite kan tyckas gå före kvalité. Ett alternativt begrepp är inte amatörmässigt i mina ögon, då amatör betyder att man älskar det man gör och det är inte det jag vill bedöma i detta sammanhang, utan jag tror säkert att Fredrik älskar det han gör. Kanske då bättre att helt enkelt lämna det vid att jag tycker att mer ansträngning borde gjorts i förberedelserna för flera av bilderna. Där står jag fast i min åsikt.

Sedan är det väl upp till var och en att tycka vilken typ av hemsida man vill ha och om du vill hålla det enkelt är väl det bra. Men en hemsida blir ju inte nödvändigtvis krångligare för att man väljer en snyggare/proffessionellare layout.

Slutligen vill jag påminna om att det inte var jag som startade denna tråd och det som efterfrågades var en åsikt, och det var det jag lämnade om än med ett klumpigt ordval. Sen att flera här har en personlig relation till sidan ifråga komplicerar ju naturligtvis saken.

Tips på förbättringar enligt mig är således att välja en stilrenare och mer genomarbetad layout på sidan, vilket ger ett bra förstaintryck vid besöket, samt att gallra ur antalet bilder och bara lägga ut dom du är mest nöjd med kanske.

Vit flagg Fredrik! Det var inte min mening att kränka dig personligen!

Mvh Magnus

Dom bilder jag tittat på sopm är tagna inne i studio tycker jag ser helt klart OK ut. Vissa bilder tagna ute i naturen kan verka lite tråkiga i sin komposition och att någon bild jag kollade närmare på var ganska så överexponerad.

Jag är ändå lite avundsjuk att ha fått fota så många olika modeller och testa på många olika miljöer. Hemsidan som alla andra säger ser lite simpel ut men det är ju trots allt bilderna som ska framhävas och inte hemsidan!

Bra jobbat och fortsätt i samma takt säger jag!

// Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar