Annons

www.digitalliquidators.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte bara det, samtligt utbud verkar snorbilligt. Vad sägs om 10D för $989 eller Canon Powershot S50 för $374.

Vad är haken??
 
Yes och glöm dom

Jag och min man har varit i kontakt med dom otaliga gånger i ca 2 månaders tid för att försöka köpa en Canon 1 ds och några objektiv utav dom. Men det var stört på omöjligt att bara få köpa det vi ville ha.
Dom försökte propsa på oss en massa kringutrustning som vi inte ville ha och eftersom vi tackade nej till det vägrade dom att leverera det andra vi hade beställt. Dom var svåra att komma i kontakt med per telefon. Nya personer svarade varje gång vi ringde. Dessutom var dom otrevliga.
Till slut gav vi upp och åkte över till New York och handlade allt på B&H photo som jag tror de flesta här på fotosidan kan rekommendera. Det är dyrare hos dom men man får det man vill ha och inget annat. Dessutom är dom mycket kunniga,har suverän service och deras butik är helt sanslös. Det vart julafton för mig när jag kom in där. Helt underbart var det att vara i butiken :eek:)

Just det digitalliquidators ägs av Broadwayphoto eller på www.bwayphoto.com där är dom lite dyrare med sina priser.

Ett stort tips är att gå in på wwww.resellerratings.com där du kan skriva in digitalliquidators i sökrutan och du kommer då finna en massa kritik från andra fotografer som har handlat eller försökt handla hos dom. Jag tror att efter den läsningen kommer du så som jag gjorde SKIPPA det företaget.
Ciao Annika
 
DL har det sämsta rykte en affär kan ha. Glöm direkt att handla där. Jag har sett ett par andra trådar med mer fakta om saken. Ska försöka hitta länken under dagen. Du bör dock inte under några som helst omständigheter handla i denna affär.

H
 
Det kallas för bait & snatch i USA, dvs. De lockar med billiga varor, men säljer inget om man inte köper till laddare, försäkringar och annat, vilket gör det till en minst lika "dyr" affär som hos en seriös handlare.

Så ÄNNU en GÅNG : Om något verkar väldigt mycket billigare än övriga så är det INTE det i långa loppet. (tror jag sagt detta 100 ggr redan)

Titta hos jättarna B&H och Adorama. De håller ett av branschens lägsta priser. Möjligen kan man hitta något, några $ billigare.. Men knappast flera 100$ billigare. Dessutom går det UNDAN hos de affärerna. Beställde ett 70-200/2.8L i torsdags kväll. UPS kommer med gluggen IDAG!

Priset?? 11700:- inkl moms, tull och frakt. Ungefär som ett begagnat härhemma i Sverige... :)
 
Håller med Jesper. Under dom många år jag bodde i NYC handlade jag alltid hos BH. Det är den bsäta photo affär som finns, end of story. Du kan hitta lite billigare men kommer då ofta att få problem. Läs länken jag postade angående DL. Ganska kul läsning.....
 
www.bhphoto.com samt www.adorama.com

Jag tycker personligen a BH är betydligt bättre än Adorama. Notera att en del priser har texten "you want us to email you a better price" bredvid varan. Det betyder att man inte tillåts sätta ut dom låga priserna direkt.

H
 
Några följdfrågor:

Antar att Broadway photo också är något opålitliga?
Hur mycket kostar det att köpa, säg kamera, från USA och skicka hit den? Med fraktkostnader etc

/ Maria som försöker täcka alla alternativ
 
Du får oftast betala tull samt moms. Frakt kostar inte speciellt mycket. Någon nämnde att man ej behöver betala tull om det gäller digitala grejor men jag har ej verifierat detta. Tull är väl omkring 8% och moms 25%. Köper du en dyrare kamera är det billigare att åka till NYC på lite semester och hämta hem den själv. Har du någon kompis i USA kan du beställa online, skicka till kompisen och sedan be vederbörande skicka hem till dig privat. Då slipper du moms och tull om du gör det på ett smart sätt:=)
Kolla på www.tullverket.se för mer information. Ska du köpa i USA är BH bäst IMHO. Inte värt allt potentiellt tjafs på andra ställen för att spara småpengar.

H
 
Om jag har förstått tulltariffen rätt så är det 6.7% tull på fotografisk utrustning, dock ej digitalkameror av någon underlig anledning..

Sen tillkommer en expeditionsavgift på 125:- samt då moms på 25%.
 
En Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S VR Zoom-Nikkor ED-IF för ca: 14900:- ink moms o frakt o tull låter ju inte helt fel...21500:- hos Cyberphoto
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.