Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wow, grym autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Klämde på en K-m igår. Liten och rejäl kamera. Det som dock imponerade stort var autofokusen. Absolut blixtsnabb inomhus. Iofs bra upplyst butik, och iofs har jag ju ingen aning om ifall den lade fokusen rätt, men den tvekade i alla fall inte ett ögonblick på var den tyckte fokusen skulle ligga. En kraftigt förbättrad AF i K3 eller K30 är det nog många som drömmer om. K20 är bra, men det blir lurigt när det blir mörkt.

Klämde på en K-m igår. Liten och rejäl kamera. Det som dock imponerade stort var autofokusen. Absolut blixtsnabb inomhus. Iofs bra upplyst butik, och iofs har jag ju ingen aning om ifall den lade fokusen rätt, men den tvekade i alla fall inte ett ögonblick på var den tyckte fokusen skulle ligga. En kraftigt förbättrad AF i K3 eller K30 är det nog många som drömmer om. K20 är bra, men det blir lurigt när det blir mörkt.

Och ska man vara realistisk(tråkig?) så är det väl just sådant som förbättrad AF, bättre bildkvalitet, snabbare buffert och dylika smärre ändringar vi kan förvänta oss av en K30D. Och det är just det jag vill ha för att uppgradera till en 30:a. Mer kräver jag inte.

Gärna större sökare också. Livewiew med vinklingsbar skärm och ännu bättre iso egenskaper så köper jag den direkt :)

förlåt OT

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar