Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Workshops

Produkter
(logga in för att koppla)

jonvi

Aktiv medlem
Är det någon som kan rekomendera bra workshops/kurser i landskapsfotografering?

Jonas

jonvi skrev:
Tack Niclas,
Är nyfiken på vad du menar med krävande? Tekniskt, fysiskt, psykiskt?

Tekniskt/generellt så finns det olika nivåer på hans workshops.

Med krävande så menar jag mentalt, Krogvold kräver mycket av alla som deltar oavsett nivå.

Kursplanen tar lite hänsyn till sömn och sådant,, man pressar sig själv så mycket man själv vill och orkar såklart men tanken med dessa kurser är att man dedikerar all sin energi under kort tid på bildfocus. Här kan man snacka om komprimerad utveckling personligt och bildpsykologiskt. Många "proffsfotografer" går dessa kurser för att komma vidare i/med sitt eget arbete. Jag har själv deltagit som assistent/deltagare på och för Krogvold på en kurs.

etc,,

Mvh Niclas,

Niclasfoto skrev:
Tekniskt/generellt så finns det olika nivåer på hans workshops.

Med krävande så menar jag mentalt, Krogvold kräver mycket av alla som deltar oavsett nivå.

Kursplanen tar lite hänsyn till sömn och sådant,, man pressar sig själv så mycket man själv vill och orkar såklart men tanken med dessa kurser är att man dedikerar all sin energi under kort tid på bildfocus. Här kan man snacka om komprimerad utveckling personligt och bildpsykologiskt. Många "proffsfotografer" går dessa kurser för att komma vidare i/med sitt eget arbete. Jag har själv deltagit som assistent/deltagare på och för Krogvold på en kurs.

etc,,

Mvh Niclas,

Låter lite oroande :)

Jag skall kolla upp det noga. Ytterligre en bra sak är att hans kurser verkar gå relativt frekvent, sådant underlättar.

Jag skriver som du märker i en positiv ton när jag omtalar denne man och hans upplägg.

Det skall sägas att inte alla är lika entusiastiska;) Faktiskt så går det seriösa rykten som säger att flera har sökt psykologhjälp efter en workshop,,,

Jag menar dock fast att dessa workshops är ngt som en kreativ människa borde uppleva, helt klart ngt extra och får tveklöst många andra workshops att blekna.

Mvh Niclas,

Ps, Vanligt innehåll på en workshop är ca detta:
-Morgon med frukost,,
-Vidare till akt/kroki-teckning med eftereföljande diktläsning/klassisk musik,,
-Genomförande av miniprojekt,, feedback av ledare,,
-Bildvisningar där ledaren (helst Morten själv;) pratar bildpsykologi,,
-Jobb jobb jobb,, fotoprat fotoprat,,,mm mm
- + +
- + +
-ggr x antal dagar,,
-Presentation av genomofört projekt,,
-Slutmiddag/party;)

Klart värt många kronor enligt mig,, längtar till min egen nästa gång!

/Niclas,

Psykologhjälp kan ju vara en bra sak undar alla händelser.. Inser dock att det inte är någon skön mysvecka man åker iväg på. Det behöver inte vara en nackdel men det är bra att veta, kräver lite annat upplägg och mer tid antar jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar