Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Word Press och Pretty Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag håller på att mecka lite med en wordpressmall och ett tillägg som heter PrettyPhoto. PrettyPhoto visar galleriet i en Lightbox med pilar för att stega sig fram mellan bilderna. Så långt allt väl. Det visar sig dock att det går inte att konfigurera PrettyPhoto som jag vill. Inga teman fungerar mer än standard och inställningarna påverkar inte presentationen. till slut gav jag upp och avaktiverade tillägget men galleriet visas ändå i en lightbox. Faktum är att trots att jag har raderat tillägget och t.o.m. installerat om hela WordPress så visas bilderna i en lightbox. Detta gäller även nya galleri som jag lägger upp efter det att jag har raderat PrettyPhoto. Hur f-n ska jag få bort tillägget och få tillbaka grunden av min WordPressmall?

Du hade ominstallerat Wordpress, men fortfarande får du inte bort det? Konstigt!

Om du inte har en massa gamla inlägg, kommentarer och dylikt som du är mån om att ha kvar så skulle jag rekommendera att du lägger upp en ny SQL-databas och installerar en fräsch WP-installation där. Då kommer du garanterat inte ha någon gammal plugin kvar som smygkör.

Annars vet jag inte, då får jag nästan rekommendera dig att skriva på något stort Wordpress-forum istället.

Tack för ditt svar. Det var dock till viss del en miss av mig. Det visade sig att ett tema som jag samtidigt testade (Hatch) alltid visar bilder i en lightbox om man länkar till bildfil, och det går inte att välja bort. När jag tog bort tillägget med en lightbox så tog temat över och visade en lightbox. Jag skulle vilja ha temat kvar men en annan lightbox som kan visa metadata tillsammans med bilden. Har dock inte löst det än...

Ahh okej. Skönt att du kom till rätta med den mystiska delen av problemet i alla fall, det är oftast de som har tendensen att slita flest hår från huvudet ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar