Annons

windows8

Produkter
(logga in för att koppla)

mjoensson

Medlem
Hej.
Jag har ett problem att bilder som man tar på högkant vänder i Windows 8 och jag har testat i ms Windows 7 och där vänder inte Windows bilden jag vet inte vad jag ska göra.
Mvh Marcus

Hej.
Jag har ett problem att bilder som man tar på högkant vänder i Windows 8 och jag har testat i ms Windows 7 och där vänder inte Windows bilden jag vet inte vad jag ska göra.
Mvh Marcus

Hej

Är det en bärbar eller stationär dator?

Jag vet att på min bärbara dator där jag har Windows 8 så bråkade skärminställningarna med autorotation och jag fick stänga av det i grafikdrivrutinerna.

/Mvh

Marcus

Hej.
Mvh Marcus

Vilket program använder du för att titta på bilderna med? Jag kör Win8 och mina bilder vänder sig alltid rätt.

/Karl

Det är en bärbar och jag använder Photoshop och Windows eget program för bildvisning har ingen betydelse för Windows vänder alla bilder som är tagna på högkant.

Marcus

Det är en bärbar och jag använder Photoshop och Windows eget program för bildvisning har ingen betydelse för Windows vänder alla bilder som är tagna på högkant.

Marcus

Vad har du för kamera och vilket filformat använder du på bilderna? Bägge programmen du nämner brukar fixa att snurra bilderna rätt, så informationen om hur bilden skall snurras verkar vara fel.

/Karl

Hej.
Jag får tacka för den hjälp ni har bidragit till att få mitt problem löst och det var grafikkortsinställningarna som spökade och som roterade de bilder som jag fotograferade på högkant. ännu en gång tack för hjälpen.

Mvh Marcus

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto