Annons

Windows Service Pack 3

Produkter
(logga in för att koppla)

Falkman

Aktiv medlem
Fick just en uppmaning ( (!)-tecken nere i verktygsfältet) att uppdatera mitt XP-Pro till Service Pack 3.

Är det någon som installerat redan? Några märkbara skillnader?

I rutan som kommer upp: "Använd denna guide för att installera...." "WINDOWS SERVICE PACK 3" osv..... står det också att: "Innan du installerar denna uppdatering rekommenderas du att säkerhetskopiera filerna på datorn".osv...

Vad menar de? Vad kan tänkas försvinna vid en uppdatering? Vilka filer ska man säkerhetskopiera?

SP-2 var redan inlagt när jag köpte datorn så det är första gången för mig.
 
Jag gjorde uppdateringen för ett par veckor sedan, märker ingen skillnad. Jag tog backup på alla bilder och all musik innan, men det gör jag alltid ändå med jämna mellanrum. Kör XP Home, ska kanske tilläggas.
 
Rekommendationen att göra säkerhetskopior är för att de ska friskriva sig från ansvar om något händer. Men du har väl ändå säkerhetskopior (backup) av dina foton och annat eget material så det spelar ju ingen roll. Delar av operativsystemet behöver du inte göra några kopior på, men kontrollera gärna att du installationsskivan tillgänglig. Om du inte har vanan inne med säkerhetskopior så är det hög tid att börja med det nu, imorgon kanske datorn kraschar eller huset brinner ner.
 
XP Pro Service Pack 3

Hej, installerade S-P-3 för en tid sedan och det avlöpte helt problemfritt, tar dock lite tid, beroende på vad dator man har, det gör om mycket.
S-P-3 rättar till en hel del saker och jag tyckte att Windows fungerade bättre efteråt.
Att MS rek. att man skall göra backup på viktiga filer beror säkert på att om det skulle bli något fel så har dom "Ryggen fri"
Gör själv "Ghost Backup" på datorn med jämna mellanrum, det kan bespara en en massa jobb om det skulle krångla till sej.
Mitt råd är att se till att inga andra program körs när S-P-3 intalleras.
MVH Sten-Åke
 
Tack för svaren. Jo jag kör backup men mest på de bilder jag vill behålla, foto-projekt osv. Även en del program jag tankat ned sparar jag på dvd. Att huset ska brinna ned ser jag som föga troligt (ta i trä) då jag bor i bostadsrätt. Vad gäller Microsofts uppmaning om säkerhetskopiering, slog det även mig, att det var just för att de ska "hålla ryggen fri". Har egentligen inget strul med någonting i datorn eller dess funktioner så det återstår att se om det blir till det bättre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.