Annons

Windows platta eller laptop??

Produkter
(logga in för att koppla)

snaben

Aktiv medlem
jag ska köpa en bärbar dator som jag vill ta med för att kunna visa och i viss utsträckning också kunna bearbeta bilder (i elements 12) på "fältet".

jag började då titta på olika laptops men sen ramlade jag över Windows surfplatta - och då kom jag att tänka på om det skulle funka att ha den med elements 12 för viss bearbetning - exvis direkt efter att en bild är tagen kunna testa och se om det blir som jag ville etc.....

någon som har erfarenhet av att använda denna set up? jag är medveten om att plattan kommer att vara betydligt långsammare än den stationära datorn som jag har därhemma men det kan jag kanske leva med.

exvis denna.

http://reviews.cnet.com/microsoft-surface-pro-2/

tror ni att det funkar??

olle

Går gör det, men kanske inte det mest optimala.

Det måste vara Windows 8 (8.1) för att det ska fungera. Med Windows 8 RT kan du inte installera program, utan bara "appar".

För 8000kr borde du ju få en bättre lämpad laptop för ändamålet, men kanske inte lika smidig.

Har själv en Iconia W700 och skulle inte vilja redigera bilder på den, även om det går.
Men det är individuellt.

Jag tror det funkar utmärkt att använda Surface Pro 2 till fotoredigering, är inne på det inköpsspåret själv. Det är en rel. kraftfull dator. Liten skärm förstås. Men hemmavid, om du nu inte har en desktop där, koppla till en större skärm.

Om det inte har framgått redan så är SP 2 en riktig dator med Windows 8.1. Den verkar vara en riktig liten godbit dessutom 😊. Kopplat därtill 200 gb lagring i Skydrive, ingår i köpet. Önskvärd version är 256 gb SSD samt 8 gb RAM.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar