Annons

Windows Movie Maker

Produkter
(logga in för att koppla)

perhel

Aktiv medlem
Movie Maker är borttaget (idiotiskt) ur senare versioner av Win 10. Finns det någon möjlighet att återskapa det, alternativt ladda ner det (på Svenska)?

Finns bättre alternativ och gratisversionen av avid eller davinchi resolve skulle jag kollat på. Movie maker är rena skräpet.

Finns många guider på nätet hur du får tillbaka det annars installera Windows 7 i en virtuel maskin. Men som sagt överväg att byta bort det

Finns bättre alternativ och gratisversionen av avid eller davinchi resolve skulle jag kollat på. Movie maker är rena skräpet.

Finns många guider på nätet hur du får tillbaka det annars installera Windows 7 i en virtuel maskin. Men som sagt överväg att byta bort det

Kan du visa (länka) mig till några av dom guiderna är jag tacksam? :)
Visst finns det andra program som säkert är bättre men har man använt detta i många år känns det jobbigt att lära nytt:)

Det beror förstås på vilka krav man har men gratisprogram brukar oftast ha en baksida. Moviemaker är som sagt väldigt begränsat, men kanske duger för någon. Ska man redigera mycket så kan det vara värt att spendera några kronor på något som har de funktioner man behöver. Än så länge finns det program utan prenumerationsköp och de kommer att funka så länge operativsystemet stödjer det.
Jag vet inte hur äldre program uppför sig i Win10 men funkar det så kan man hitta nog så kraftfulla program på andrahandsmarknaden för en billig peng. Premiere Elements t.ex. brukade skickas med "bundlat" vid kameraköp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar