Annons

windows inloggning

Produkter
(logga in för att koppla)

VicLind

Avslutat medlemskap
Hejsan..

Har ett litet problem. Har tappat mitt lösenord då jag skall starta upp datorn. Alltså till windows inloggning. Hur göra för att kunna starta upp datorn igen? Måste jag formatera om allt el finns de nå sätt att komma förbi lösenordet? Som de är nu kommer jag inte åt nått i burken. Måste kunna logga in .

Hej Victoria!

Sök på "Password recovery" så får du många lösningar
/Olle

Tack

Tack för alla svar. Känner mig fortfarande lite osäker på om jag klarar att komma in i min dator. Hittade ett program påloginrecovery som man tydligen kunde bränna ner på en skiva och sedan ha i datorn när man startar upp den men vet inte om mina datakunskaper räcker för att fixa detta. De finns inte något enklare sätt månne ?

SecretAgentMan skrev:

Det finns säkert fler alternativ med, men ERD är något jag använder i arbetet lite titt som tätt.

/J [/B]

Med tanke på ditt nic (secretAgentMan) och detta inlägg blir man onäkligen nyfiken på ditt yrke??

..

hittade ett program "windows key" som man kunde använda för att föra över filer från windows skivan till usb minnet å sen boota upp från.. Men de var bara en demo så jag kom in i datorn men kunde inte byta lösenord. Morr så irriterande. Endast den fulla versionen fungerade för att kunna utföra det.

SUCK

Offline NT Password & Registry Editor är ett program som man kan använda för att nollställa lösenord på Windows NT, 2000, XP och 2003. Det är en liten cd-image som man bränner ut på en skiva som man sedan bootar med (det verkar finnas en disk-image också men den har jag aldrig testat).

Det har hjälpt mig vid flera tillfällen när administrtatörslösenorden på användardatorerna har kommit bort, trots att dessa skall skrivas ner i ett dokument och låsas in i brandskyddsskåpet i serverrummet så glöms det bort :-/

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Hej

Det kan vara mycket enkelt. Jag antar att du kör svensk Windows XP. När du får upp användarikonerna för inloggning trycker du Ctrl+Alt+Del två gånger efter varandra. Då skall du få upp en annorlunda inloggningsbild. Skriv administratör som användarnamn och låt lösenordsrutan vara tom. Tryck OK. Kommer du in nu är ditt problem nästan löst. Nästa steg är att högerklicka på "Den här datorn" i startmenyn och välj Hantera. Gå till "Lokala användare och grupper" och välj sedan Användare. Högerklicka på en användare och "Ange lösenord". Detta kan fungera om du när du installerade Windows första gången inte lade in något lösenord för användaren "Administratör". Denna användare läggs alltid upp men döljs i den vanliga inloggningsmenyn. /FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar