Annons

Windows 7 Fotovisare förvränger bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

RollE2k

Medlem
Jag sitter idag och kollar på bilder jag redigerat i Lightroom sedan vi var i Japan tidigare i år.
Jag hade konverterat dem från raw till jpeg. inga problem så långt, allt ser bra ut i lightroom. Men när jag nu började bläddra igenom bilderna i windows fotovisare (vilket jag brukar använda när jag visar folk bilder). så ser jag att vissa bilder bara ser för taskiga ut!
Jag har då testat dra in jpeg bilden i både lightroom och i opera (webläsaren) och där ser de väldigt lik raw-filen ut, medans i windows fotovisare så är det som att de har kontrastboostat som tusan och alla detaljer i skuggor blir försvinner nästan, samt att det blir taskiga nivåövergångar.
Är det någon annan som upplever detta?
Sedan funderar jag, vad för program rekommenderas som ersättare? Jag vet att det går att köra bara direkt i lightroom, men av någon anledning så gillar jag att ha det separerat. :)

Tacksam för svar!
 
Okej!

Jag hade lite brottom där, efter lite googlande så visade det sig bara att jag har fel färgprofil för bildskärmen. Har nyligt formaterat och glömde fixa det! Övriga program har ju sin egen, så därav fanns problem! nu funkar det kanon dock!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.