Annons

Win 7 genvägar

Produkter
(logga in för att koppla)

perhel

Aktiv medlem
Min gamla Pc med Win XP gav nyligen upp. Det blev till att investera i en ny burk med förinstallerat Win 7. Med XP inst. i den gamla burken kunde jag dra genvägar, länkar och dokument till aktivitetslisten. Men med nya datorn och Win 7 är fältet låst, det går bara att dra program dit.
Någon som vet hur man låser upp aktivitetsfältet på Win 7 för genvägar till websidor ?

/perhel

Borde funka om Du högerklickar på aktivitetsfältet och väljer Lås Upp, vill minnas det var så jag gjorde för jag kör inte Win 7 på mina burkar men använder det ibland ändå.

Finns inte längre i win 7.

Högerklicka på genvägen och välj "pin to taskbar" har engelsk version.

Någon som vet hur man låser upp aktivitetsfältet på Win 7 för genvägar till websidor ?

Efter att du har låst upp aktivitetsfältet finns det några saker du kan göra för att åstadkomma detta:

1) Ta tag i ikonen framför adressen i din web browser och dra den till aktivitetsfältet. Länken kommer att fastna på ikonen till din default browser, du kommer åt den genom att högerklicka på den

2) Högerklicka på aktivitetsfältet och sedan välj
Toolbars -> Links (eller vad det nu heter i den svenska Windows). Då får du ett nytt fält med alla weblänkar som du har i Internet Explorerns "Favorites Bar"-mappen.

3) Skapa en tom katalog på valfritt ställe, högerklicka på aktivitetsfältet och sedan välj
Toolbars -> New Toolbar ...
Peka ut din nya katalog (eller en gammal för den delen) och sedan dra dina länkar, dokument, genvägar ... dit.

Om aktivitetsfältet är olåst kan du även ändra storleken på de nya fälten

Lycka till

Senast ändrad:
Efter att du har låst upp aktivitetsfältet finns det några saker du kan göra för att åstadkomma detta:

1) Ta tag i ikonen framför adressen i din web browser och dra den till aktivitetsfältet. Länken kommer att fastna på ikonen till din default browser, du kommer åt den genom att högerklicka på den

2) Högerklicka på aktivitetsfältet och sedan välj
Toolbars -> Links (eller vad det nu heter i den svenska Windows). Då får du ett nytt fält med alla weblänkar som du har i Internet Explorerns "Favorites Bar"-mappen.

3) Skapa en tom katalog på valfritt ställe, högerklicka på aktivitetsfältet och sedan välj
Toolbars -> New Toolbar ...
Peka ut din nya katalog (eller en gammal för den delen) och sedan dra dina länkar, dokument, genvägar ... dit.

Om aktivitetsfältet är olåst kan du även ändra storleken på de nya fälten

Lycka till

När jag utfört steg 1 visas fönstret FASTNÅLAT och där ligger länken överst. Var skapar jag den tomma katalogen? har provar många kombinationer men får det inte att funka. Finns möjligheten att göra en Printscreen för att förstå förfarandet lite bättre?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto