Annons

wEgagnad BG-E2

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140916

Avslutat medlemskap
Jag har hittat ett begagnat batterigrepp hos handlare till min 30D. Det kostar 700kr och har 3mån garanti, dock är det bara greppet som man får, batteripacket för R6 batterier är troligen borta och ingår inte.
Nu till frågan, är detta batterpack något man behöver eller skall jag köpa ett nytt grepp för 1600kr?
Jag kör ju bara med laddbara batterier så jag kanske klarar mig utan?
Ingår det några mer delar när man köper nytt?
Kan man köra med bara ett batteri i greppet eller måste man ha 2 st?
//Mats

Jag har inte testat R6 själv på mitt grepp men av det jag har läst så ska man endast använda R6 i absoluta nödfall då de tydligen inte räcker långt alls. Även enligt Canon själva.

Det går alldeles utmärkt att bara använda ett BP-batteri.

Inga andra delar följer med så vitt jag minns. En plastplupp för att sätta på över kontakterna men den är där mest som transportskydd när man inte använder grepper.

Det är klart att du ska slå till! R6-packet kan väl i praktiken bara vara intressant om du ska vara ute i strömlöst område så länge att två fullpackade batterier inte räcker (då kan man ju köpa R6 i en kiosk), men två batterier i en BG-E2 räcker ruggigt länge.
MVH
/JK

Grr, köpte greppet igår men det var visst utan moms som priset var 700, så jag blev "robbad" på 175 kr till....men det var värt det.
Måste säga att efter att ha använt kameran utan grepp så känns den mycket klumpig med, får se hur mycket man kommer ha den påkopplad...

Tyvärr verkar greppet ha den buggen som gör att fel batterinivå visas...får se om de kan fixa den på garantin som de gav.

Har provat en gång med R6 och den klarar väl några enstaka bilder. Plåtade ute en vinterkväll -3 grader med mitt Sigma 120-300, då klarade den av 8 bilder innan batterierna var slut, helt värdelöst, lägg inte pengar på nåt sånt!!!

mats.ingves skrev:
Grr, köpte greppet igår men det var visst utan moms som priset var 700, så jag blev "robbad" på 175 kr till....men det var värt det.
Måste säga att efter att ha använt kameran utan grepp så känns den mycket klumpig med, får se hur mycket man kommer ha den påkopplad...

Tyvärr verkar greppet ha den buggen som gör att fel batterinivå visas...får se om de kan fixa den på garantin som de gav.
Med handlovsremmen E1 blir upplevelsen
betydligt trevligare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar