Annons

Webtronic

Produkter
(logga in för att koppla)
Bumpar den här tråden. Jag undrar också om någon handlat på webtronics.se ? skulle vilja dubbelkolla detta och om det är svenska moms på varorna / och cashback gäller dessa varor innan jag eventuellt beställer något därifrån.

Det finns ett telfonnummer och en adress i malmö. Men ingen svarade nu när jag ringde (visserligen annandag jul).

Gjorde en beställning 24 Nov. Varan kom aldrig fram, returnerades utan min vetskap till ursprungslandet pga att de lagt in fel uppgifter till avsändaren, har fortfarande inte fått tillbaka beloppet.

Massor av omdömen (och väldigt positiva sådana) på i princip samtliga produkter, men det går inte att läsa eller se detaljer om dem...

/ Kiwi

Jag ångrade mig redan dagen efter köpet, men de drog ändå betalningen och två månader senare har jag fortfarande inte fått pengarna tillbaka. Jag var tvungen att reklamera och fick precis rätt, så banken kommer nu att ersätta mig och kräva tillbaka pengarna från företaget. Det löste sig för min del, men jag vill varna andra! Företaget är oseriöst!

På nätet skall man alltid betala med något där man kan dra tillbaka betalningen. T.ex. kreditkort. Jag har två gånger fått min kreditkortsleverantör att ta bort betalningar innan dom nått mig.
När dom meddelar leverantören att betalningen inte längre är valid brukar leverantören ringa upp, att få kontakt med dessa företag själv brukar vara omöjlig att få till. En gång löste det hela sig och jag gjorde en ny betalning, andra gången var det nog inte rent mjöl i leverantörens påse.

Svar från Webtronic ang moms.
Alla våra priser inkluderar importskatter och leverans. Vi tillhandahåller ingen momsfaktura. Jag kan bekräfta att priset du ser på webbplatsen är det slutliga priset du måste betala. Det tillkommer inga extra avgifter. Du kommer inte att kunna återkräva momsen om du köper till ett företag men vi bör ändå ha ett mycket bra pris. Vänligen maila oss om du har sett ett bättre pris någon annanstans när du har återkrävt momsen.

Köpte ett objektiv från Webtronic och det fungerade helt perfekt och till bra pris. Men det transportbolag dom använder är helt under isen och skapar en oro innan man lyckas hitta paketet. Så framtida köp känns inte bra med tanke på transportproblemet.

Jag lade en beställning på ett objektiv i torsdags och fick dagen efter mejl om att objektivet var skickad. Har betalt med kontokort så om det inte skulle fungera så får jag göra en reklamation till kontokortsföretaget (SEB). Är lite skeptisk då företaget anger en adress i Malmö men när man söker på den adressen så finns inte det företaget där.

Vid mejlkonversation så är det ett Brittiskt företag som enbart säljer via Internet och skickar varorna från Irland eller Nederländerna. För att dämpa min oro då ringde jag igår till det telefonnummer som står på deras hemsida. Blev kopplad till en engelsktalande kundtjänst som sa att objektivet var skickad.

Har jämfört priser runt om i världen och webtronic har lägst pris. Enbart det är en varningsklocka men jag chansar.

Jag kommer att uppdatera denna tråd när jag har fått objektivet.

Uppdatering 2025-04-11

Objektivet kom idag och det var Fedex som levererade paketet. Fick inget SMS eller mejl om utleveransen. Har testat objektivet och det fungerade som det ska. Följde med ett UV-filter och ett PL-filter (från Kina). Dvs ingen höjdarkvalitet. På fraktsedeln stod det att paketet kom från LAI CHI KOK HK vilket låter väldigt kinesiskt. Chassinumret börjar på 33 vilket troligen innebär att objektivet är tillverkat i september 2023, vilket kanske kan stämma.

Objektivet känns iaf rejält dvs som ett Canon-objektiv ska göra. Kanske är det pirattillverkat men objektivet känns för bra för det. Har tidigare köpt ett Canon EF 70-200/2,8 II IS USM från Shanghai som jag uppskattningsvis har tagit 50 000 bilder med och det fungerar fortfarande utan anmärkning.

Nu blir det till att ta bra bilder på döttrarna när de tävlar i fälttävlan.

Senast ändrad:
Jag lade en beställning på ett objektiv i torsdags och fick dagen efter mejl om att objektivet var skickad. Har betalt med kontokort så om det inte skulle fungera så får jag göra en reklamation till kontokortsföretaget (SEB).
Kreditkort är bättre än kontokort om man måste göra en sådan reklamation.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Götaplatsens Foto anordnar kikar- och fotomässa den 26:e april