Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Webhotell
- Trådstartare Malaka
- Start datum
julgus
Aktiv medlem
Hej
gratis=popup & reklam...
www.geocities.com
inte gratis, men billigt... kvalitet (?)
www.b-one.se
www.cliche.se
www.1place4you.com
kostar pengar=hög kvalite
www.levonline.se
www.lmdata.se
reseverar mig för ev felstavning enl ovan...
på www.idg.se finns webhotell guide.
Mvh
Johan
gratis=popup & reklam...
www.geocities.com
www.b-one.se
www.cliche.se
www.1place4you.com
kostar pengar=hög kvalite
www.levonline.se
www.lmdata.se
reseverar mig för ev felstavning enl ovan...
på www.idg.se finns webhotell guide.
Mvh
Johan
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Om du har bredband hemma (ADSL eller annat) kan du fixa det själv. Jag har köpt en gammal dator (133 MHz, kostade 500 kronor komplett men jag köpte en större hårddisk för 1100), en router (så jag kan ha flera datorer uppkopplade samtidigt, kostar ca 1000) och lite sladdar (under hundralappen).
Mjukvaran du behöver kan du få tag i gratis på www.apache.org. Programmet finns i versioner för de flesta operativsystem, inklusive Windows, och har stöd för de flesta saker man kan vilja ha. Själv har jag använt PHP, SSI och CGI till mina sidor, och det fungerar fint för mig.
Om du vill se hur det funkar att surfa till kan du kolla på
http://217.208.85.47/index.htm
Adressen ovan är IP-adressen till servern, jag har inte brytt mig om att skaffa egen domän.
Som jag ser det har det flera fördelar att ha servern själv: man kan styra och ställa precis som man vill. Om jag vill använda en viss teknik gör jag det, det finns ingen som kan hindra mig. Jag har också tillgång til hur mycket utrymme på hårddisken som helst. Behöver jag mer utrymme är det bara att stoppa i en hårddisk till.
Det har också en del nackdelar att ha servern själv: allt ansvar för att sakerna fungerar faller på mig. Också allt ansvar för att hålla hackers ute faller på mig.
Mjukvaran du behöver kan du få tag i gratis på www.apache.org. Programmet finns i versioner för de flesta operativsystem, inklusive Windows, och har stöd för de flesta saker man kan vilja ha. Själv har jag använt PHP, SSI och CGI till mina sidor, och det fungerar fint för mig.
Om du vill se hur det funkar att surfa till kan du kolla på
http://217.208.85.47/index.htm
Adressen ovan är IP-adressen till servern, jag har inte brytt mig om att skaffa egen domän.
Som jag ser det har det flera fördelar att ha servern själv: man kan styra och ställa precis som man vill. Om jag vill använda en viss teknik gör jag det, det finns ingen som kan hindra mig. Jag har också tillgång til hur mycket utrymme på hårddisken som helst. Behöver jag mer utrymme är det bara att stoppa i en hårddisk till.
Det har också en del nackdelar att ha servern själv: allt ansvar för att sakerna fungerar faller på mig. Också allt ansvar för att hålla hackers ute faller på mig.
tiger656
Aktiv medlem
Det enda med egen hemma server och ex telia adsl är väl problemet med att ip adressen ej är statisk men det går ju att komma runt med att antingen ha internetabb. med statisk adress eller köra någon variant med domännamn som kopplas mot dynamiska ip adresser typ dns2go eller liknande.
/Stefan
/Stefan
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Jag har inte haft problem med att IP-adressen byts ut. Jag har fått stänga av modemet ett antal gånger för att få igång trafiken och haft samma IP-adress efteråt. Å andra sidan bor jag i en liten håla i Lapplands inland... Sakerna kanske fungerar annorlunda i en storstad, men jag tycker att det åtminstone borde vara så att medan man är inloggad har man samma IP-adress hela tiden.
goeberra
Aktiv medlem
julgus skrev:
Hej
www.b-one.se
www.cliche.se
www.1place4you.com
Jag har b-one.se och är nöjd. Vad jag förstår håller de nere på servicekostnaderna - tar bara emot frågor per mail. Det fungerar emellertid bra, jag har snabbt fått svar på mina frågor. Jag är alltså nöjd, men har å andra sidan inte så höga krav. Har bara en privat sida med få besökare, inga stora nedladdningar osv.
/ Martin
slideshowbob
Aktiv medlem
magnus67
Aktiv medlem
Tänkte tipsa om Brinkster. Gratis och med möjlighet till asp-sidor. Det var tidigare både gratis och utan reklam. Men nu har dom tydligen petat in en banner längst till höger på sidorna, förvånansvärt diskret dock tycker jag.
http://www.brinkster.com/
http://www.brinkster.com/
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
mganga skrev:
"en router (så jag kan ha flera datorer uppkopplade samtidigt, kostar ca 1000)"
Har du datorn igång hela tiden hade du kunnat sätta två nätverkskort i den istället, och då haft den som router.. bara ett tips sådär.
Av flera anledningar har jag valt lösningen jag har med route. Först och främst tänkte jag inte på någon annan möjlighet när jag satte igång med att få igång en egen server. Och sedan har jag tre datorer som jag vill ha kopplade till nätet. Låter enklare att använda router än stoppa tre nätverkskort i en dator...
Men på det hela taget så fungerar det bra för mig tycker jag. Jag gör med servern som det behagar mig, och jag har ingen gräns (annat än vad som ryms på hårddisken) för hur mycket material jag kan lägga ut.
Johan Okker
Aktiv medlem
Sgt Hal [E.F.S]
Aktiv medlem
Re: web10
Jepp. Har min sida liggandes där. Bra pris, tillräckligt bra upptid men sämsta support-respons man kan tänka sig. Det få gånger jag haft strul och saker har gått ner sig så har svaren tagit 2-3 dagar innan åtgärd. För 10 :-/månad är det vad man kan vänta sig. Någonstans måste ju det skalas bort om man kan ha ett pris på 10/månad. Sammanfattningsvis är jag nöjd för jag valde medvetet ett billigt alternativ och visste om att supporten är kass.
Är man beredd på det så är det okej.
slideshowbob skrev:
Någon som har erfarenhet av www.web10.se ?
Jepp. Har min sida liggandes där. Bra pris, tillräckligt bra upptid men sämsta support-respons man kan tänka sig. Det få gånger jag haft strul och saker har gått ner sig så har svaren tagit 2-3 dagar innan åtgärd. För 10 :-/månad är det vad man kan vänta sig. Någonstans måste ju det skalas bort om man kan ha ett pris på 10/månad. Sammanfattningsvis är jag nöjd för jag valde medvetet ett billigt alternativ och visste om att supporten är kass.
Är man beredd på det så är det okej.
Walle
Aktiv medlem
Jag har använderone-hosting och är oerhört nöjd!
Dom har superb support och service! Kontrollpanelen är oerhört enkel att jobba med också!
För att inte tala om 500 MB, 500 email addresser, 50 GB transfer per månad, osv...
cliche.se vill jag starkt varna för! Hade dom förut, och sämre webhost får man leta efter!!!
Deras email configurator är ett stort skämt, till exempel. Supporten likaså...jag emailade dom om problem med att logga in till email konfigureringen...det tog TVÅ veckor innan jag fick nåt svar! Och när jag väl fick svaret så var det mycket uppenbart att dom inte hade förstått min frågeställning över huvud taget (Som till och med min oerhört otekniska mamma förstod).
Dom har superb support och service! Kontrollpanelen är oerhört enkel att jobba med också!
För att inte tala om 500 MB, 500 email addresser, 50 GB transfer per månad, osv...
cliche.se vill jag starkt varna för! Hade dom förut, och sämre webhost får man leta efter!!!
Deras email configurator är ett stort skämt, till exempel. Supporten likaså...jag emailade dom om problem med att logga in till email konfigureringen...det tog TVÅ veckor innan jag fick nåt svar! Och när jag väl fick svaret så var det mycket uppenbart att dom inte hade förstått min frågeställning över huvud taget (Som till och med min oerhört otekniska mamma förstod).
pablito
Aktiv medlem
www.b-one.com är helt ok. billigt också.
kolla på www.dot.tk om du vill ha en "redirect-domän" till din redan existerande webplats. typ home.chello.se/ditten_datten ---> www.ditten_datten.tk
kolla på www.dot.tk om du vill ha en "redirect-domän" till din redan existerande webplats. typ home.chello.se/ditten_datten ---> www.ditten_datten.tk
soulskater
Aktiv medlem
Om du vill ha ett gratis alternativ så kan du gå in på www.swedcore.net det är mitt lilla webhotell som jag driver på fritiden, inga reklam popups finns eller kommer att finnas.
Håller på att byta till en snyggare layout på sidan just nu, har koncentrerat mig på funtionerna i första hand.
Kolla under services så ser du vad jag kan erbjuda.
/Marcus
Håller på att byta till en snyggare layout på sidan just nu, har koncentrerat mig på funtionerna i första hand.
Kolla under services så ser du vad jag kan erbjuda.
/Marcus