Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webgalleri (igen)

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan alla!

Jag vet att det har skrivits en del om webgallerier till egna hemsidor här men jag har inte hittat de jag letar efter..

Har kollat på coppermine ,jalbum och gallery..

Vad jag vill ha är en snyggt galleri som själv gör thumbnails , lägger på en text över bilden så ingen tar den och ger bilden ett nummer.

Eftersom jag fotar mycket sport med många bilder varje match (ca 100st) så vore det fint om jag kunde ladda upp alla i en mapp via ftp och så fixar albumet till allt som det ska va..

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter..

Kommer troligtvis att ha manufrog.com som webhotell så jag kommer ha PHPstöd..

MVH Billy

Dina album såg ju bra ut , men hur går du till väga när du lägger upp ett nytt album? Räcker de me och ladda upp alla bilder så genererar den htmlsidor , thumsnails osv av sig själv? eller måste du generera allt på datorn först och sedan skicka till webhotellet?

MVH billy

jag måste fixa dem först i datorn.

Jag konverterar mina råbilder i Capture 1, sen skapar jag albumet, kopierar upp det, förstasidan uppdaterar jag sen i notepad o skapar en ny sektion där.

roine

Aha , jag vill egentligen inte göra något på datorn.. Anledningen är att jag vill kunna uppdatera galleriet vart jag än befinner mig..

Mer förslag tas gärna emot..

MVH billy

Då byter vi till min andra hemsida
där kör jag coppermine, först så skapar jag bilden med text i BB för att få dit texten, sen laddar jag upp via att markera o högerklicka till coppermine.

www.bilderna.se

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar