Annons

Webbläsare med programerbara knappar?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag gillar att använda tangentbordet i stället för musen/pekdonet. Jag har lärt mig rätt många snabbkommandon/knappkombinationer för att slippa flytta handen från tangentbordet. När det gäller webben så finns tyvärr inga sådana, mest därför att webbsidor från början var avsedda att navigeras med hjälp av pekdon.

Finns min drömwebbläsare, som kan läras upp per webbsida att koppla en fysisk knapp till en knapp på webbsidan?

Exempel:

Säg att jag på sidorna http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/* kan koppla min högerknapp till den webbknapp som är märkt "Nästa". Då skulle jag alltså kunna sitta med handen på högerknappen och klicka fram bilderna.

Jag inser att detta skulle falla så fort webbredaktören döper om (eller kanske bara flyttar) en knapp, men det skulle nog vara värt besväret för mig. Helst skulle man inte behöva koppla koordinater till den fysiska knappen, för då skulle det nog gå åt pipan tämligen genast.

Var den någon som förstod? Finns detta djur?

Per.

Det var ju tjusigt, men jag hade tänkt mig den generella lösningen där allt sker på klientsidan.

Med din lösning, hur snygg den än är, kan jag inte använda samma kombinationer på olika webbplatser.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar