Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbfotogalleri i PS 7.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hej!

Ja sitter och slöar vid pc,n och pysslar lite i Photoshop 7.0.

Arkiv -> Automatisera -> Webbfotogalleri

Jo visst får jag bilder in i galleriet men vad sen, om jag vill tex bränna detta på en CD.. så att det liksom går av sig själv när jag sätter i CD,n?

Tänker tex om jag fixar en sådan CD på lite bilder och skickar till ngn tantgubbe ute i släkten som inte är så hajj på detta med data..

Jag vill typ ha En fil som anitatjockis i släkten enkelt kan klicka på för att så se bilderna i "Webbgalleriet"...
Eller är det rent av inte möjligt i denna till synes mkt enkla programering?

Känner mig minst sagt urdum när jag inte fattar hur jag skall göra för att inte filerna skall ligga lösa i mappar..

Hehe, jo jag är novis på data själv så felet ligger säkerligen där, men då behöver jag er hjälp.



Tyvärr så är det rökta sälköttet snart slut så jag har inget att bjuda med som tack för hjälpen..


MVH Niclas,
 
Var lite blandad beskrivning detdära hehe, men jag tror du är ute efter:

I roten på din CD du skapat lägger du en fil som heter 'autorun.inf' som innehåller nedan 3 rader:

[autorun]
open=explorer mittgalleri.htm
icon=din_icon.ico


'mittgalleri' byter du såklart ut mot vad din startfil heter, t.ex. index.htm

Raden med icon är inte nödvändig, den gör bara att CD visas som just den ikonen du valt där det står 'din_icon.ico'

Lycka till.
 
Tack för svar.
Skall pröva lite ikväll.
Jo visst vet jag att det finns många mycket bättre men det är inte så viktigt här.
MVH Niclas,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.