Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbaserade fotoalbum

Produkter
(logga in för att koppla)

varmdo_at1981

Aktiv medlem
Hejsan!


Har ni tips på bra sidor där man kan göra följande:
(Oavsett om det är gratis eller inte)

* Ladda upp oändligt med bilder.
* Kategorisera bilderna i huvudmappar och under mappar.
* Bildernas titlar i albumet skall ha samma namn som filnamnet.
* Ordna med ramar och omslag i det digitala fotoalbumet.
* Redovisa i siffror hur många som sett resp. bild och album.


Nu har jag www.myphotoalbum.com men filnamnen är borta och uppladdningen går ganska så segt tyvärr så jag funderar på att byta. Det kostar 15 USD/år och det kanske nu finns billigare och bättre alternativ.


Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar at1981 !!
 
För 15 USD per år får du ju nästan en egen domän hos one.com -- som har en ganska trevlig fotoalbumsfunktion.
 
Jag använde twg (Tiny Web Gallerey) http://www.tinywebgallery.com/
Det kan integreras i ett CMS (content management system) om man vill eller köras stand alone,.
Det finns en flash att ladda up med och registrera man den (15 Euro) finns det inga begränsningar i hur mycket man kan ladda upp i varje batch. (3MB oreggad).
Helt filbaserad ingen databas behövs.
Exmpel på hur jag använt den finns på http://foto.fernquist.se/blackwhite.html
 
Köp domän hos one.com som Erland påpekat. Kostar ca 300 kr för svenskt domän och 3 GB utrymme.
Använd Lightroom och webfunktionen att skicka över bilderna till din domän.
I Lightroom finns många gratis html och flashapplikationer. Vissa kostar om du vill ha något mer avancerat för hemsidor.

/Stefan
 
Deviantart funkar rätt bra tycker jag. Lite jobbig uppladdningsfunktion bara.

/mattias
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.