Annons

Webb sida i Flasch från Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej,
Har ett problem med Lightroom 3.41, där webbsidor producerade i Flasch-format går att läsa i Explorer 8, men ej i Firefox 4.01.
Bildspelet laddas ej upp, det står endast "loading image" hela tiden.

Någon som varit med om samma sak eller kanske t.o.m har en lösning.

Tacksam för all hjälp
//Conny

Det är inte så att du har något tillägg till Firefox som hindrar laddningen? Borde kanske se annorlunda ut då, men liksom ändå..

Jag har just gjort några flashbildspel i Lightroom, och de funkar i både IE9 och Firefox 4.01.

Hej,
Har ett problem med Lightroom 3.41, där webbsidor producerade i Flasch-format går att läsa i Explorer 8, men ej i Firefox 4.01.

Någon som varit med om samma sak eller kanske t.o.m har en lösning.

Tacksam för all hjälp
//Conny

Vad är det för webbadress bildspelet ligger på?

Flashfilerna från Lightroom har aldrig fungerat i Firefox om de ligger på webbadresser som innehåller svenska tecken (åäö).

Nu hann jag uppgradera till Firefox 5, men ditt flashbildspel hänger sig i den också, stannar på "loading.." Med IE9 fungerar det som det skall.

/Red

Jag fick klicka "Tillåt denna sida tillfälligt" för att få in den, men sedan hängde den sig alltså vid laddning.

Hej,

Kan bero på att din sajt eller den mappen har skydd mot hotlinking (dvs så att andra inte kan länka till dina bilder).
Kolla i serverns konfig-filer. Eller om du ligger på webbhotell, kolla inställningarna, eller kontakta webbhotellet och be dem stänga av skyddet mot hotlinking.

Kan bero på att din sajt eller den mappen har skydd mot hotlinking (dvs så att andra inte kan länka till dina bilder).
Kolla i serverns konfig-filer. Eller om du ligger på webbhotell, kolla inställningarna, eller kontakta webbhotellet och be dem stänga av skyddet mot hotlinking.

Hej,
Tack för tipset.
Men det funkar ju i Explorer, så jag tror inte det är felet.
Men jag skall kolla med webbhotellet ändå.

//Conny

Filnamn har varit uppe, kan det vara där det strular? Om du gör om flashbildspelet och ger det ett så enkelt namn som möjligt, högst 8 tecken och inga svenska? Jag råkade ut för något i den vägen för flera år sedan (inte flash eller Lightroom inblandat) och efter namnbyte funkade det. Nu minns jag inte längre detaljer, kommer bara ihåg att namnbyte enligt "oldtime basic settings" löste problemet.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto